تکنیک هایی که به طور مکرر در حفظ رفتار مثبت به کار می روند طرح هایی هستند که مستلزم جایگزینی مشکلات رفتاری با رفتارهای پشنهادی متناوب در یک مداخله هست که آموزش ارتباط عملی نامیده میشود (FCT ) .

FCT در کاهش مکرر رفتار چالش انگیز از حمایت تجربی وسیعی برخوردار بوده است. چنین آموزشی مستلزم ارزیابی عملکردی رفتارهای چالش انگیز و آموزش رفتارهای عملکردی معادل، از قبیل ارتباط هست که همان عملکرد را به صورت رفتار مشکل ساز کودک به کار می برد. در حال حاضر FCT یکی از رایج ترین مداخلات در رفتار چالش انگیز هست. FCT یکی از معدود مداخلات مهارت محور است که به عنوان حفظ دایمی رفتار از حمایت واقعی مطالعات اولیه بهره مند هست. دوراند و کار (۱۹۹۲) تأثیر FCT را با دوره های آموزشی، تقویت کننده مثبت جلب توجه، در ۲ گروه از کودکان با مشکلات رفتاری مورد مقایسه قرار دادند.

یافته اولیه حاکی از آن بود که هر دو عامل مداخله گر در کاهش رفتارهای مشکل ساز مؤثر بودند. با این وجود، تحلیل های بیشتر نشان داد هنگامی که کودکان در حضور معلمی که از تفاوت مداخله گرها نا آگاه بود قرار داشتند تنها، کودکانی که FCT دریافت کرده بودند سطوح پایینی از رفتارهای مشکل ساز نشان دادند. این کودکان در ادامه جلب توجه می کردند که به نظر می رسد این مداخلات حتی با افراد آموزش ندیده مؤثر باشد. در حال حاضر تحقیقی مهم با شیوه تطبیقی، کیفیت FCT را با دیگر مداخلات رفتاری ارزیابی و مقایسه می کند. برای مثال هانلی و همکاران (۱۹۹۷)، تأثیر FCT را با تقویت کننده ۷NCR روی مشکلات رفتاری چند گانه در ۲ گروه از کودکان مقایسه کردند. آنها دریافتند که هر دو مداخله تا حد زیادی رفتارهای مشکل ساز را کاهش می دهد اما برای شرکت کننده هایی که FCT را ترجیح دادند، بیشتر قابل رویت بود. که این ویژگی - ترجیح به وسیله مراجعان - یک جنبه مهم در کاربرد کلینیکی هست.


موضوع پیشنهادی پایان نامه روانشناسی :

بررسی اثر بخشی آموزش ارتباط عملی (FCT) بر تکانشگری و مشکلات رفتاری کودکان بیش فعال



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید