تأثیر روانی خشونت خانگی


خشونت فیزیکی می تواند زخم های قابل مشاهده ای بر جای بگذارد. اینها ممکن است موقتی باشند یا نباشند. خشونت شریک صمیمی اغلب اثرات روانی پایداری بر جای می گذارد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اضطراب
افسردگی
استرس پس از سانحه (PTSD)
مسائل مربوط به اعتماد
مشکلات خواب
ترس از صمیمیت
افکار خودکشی
فاصله عاطفی
درمان می تواند به کسانی که تجربه سوء استفاده را داشته اند کمک کند تا با این مسائل کار کنند. درمانگران ممکن است به بازماندگان سوء استفاده کمک کنند تا بتوانند اثرات سوء استفاده را مدیریت کنند. در درمان، ترومای ناشی از سوء استفاده ممکن است بهبود یابد.

چرخه سوء استفاده


در دهه 1970، لنور واکر، محقق خشونت خانگی، یک چرخه سه بخشی از سوء استفاده را شناسایی کرد. این چرخه در روابط خشونت آمیز رخ می دهد. کسانی که در رابطه هستند به ندرت الگوی سوء استفاده را تشخیص می دهند.

تنش. خشم، مشاجره و تهدید در رابطه ایجاد می شود.
حادثه خشونت آمیز خشونت فیزیکی، عاطفی یا جنسی رخ می دهد. خشونت ممکن است با گذشت زمان شدیدتر شود.
ماه عسل. متجاوز عذرخواهی می کند. آنها ممکن است قول بدهند که دیگر هرگز سوء استفاده نکنند. از سوی دیگر، آزارگر ممکن است قربانی را مقصر این آزار بداند. آنها ممکن است انکار کنند که سوء استفاده صورت گرفته است. قربانی ممکن است سرزنش یا انکار را بپذیرد. سپس زن و شوهر به صمیمیت عاطفی می رسند. دوره ای از آرامش فرا می رسد.  
اکثر کارشناسان این الگو را دقیق می بینند. اما هر رابطه خشونت آمیزی را نشان نمی دهد. هر چرخه می تواند مدت زمان متفاوتی طول بکشد. درک این چرخه برای کسی که مورد سوء استفاده قرار می گیرد می تواند مهم باشد. مشاهده سوء استفاده به عنوان یک الگو ممکن است آنها را ترغیب کند که آزارگر خود را ترک کنند.

ترک یک رابطه توهین آمیز و درخواست کمک ممکن است شما را از یک موقعیت خطرناک دور کند. همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که شروع به درمان و بازسازی ارتباطات سالم در زندگی خود کنید.


مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: رابطه مشکلات روانی مادر و مواجهه کودک با خشونت خانوادگی با مشکلات رفتاری کودکان استثنایی
موارد قابل استفاده از این پروپوزال: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه : 16 صفحه

هدیه ویژه :


کد فایل : 40004



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید


خرید و دانلود فایل پروپوزال (این پروپوزال کاملا جدید است و تاکنون جایی عرضه نشده است و تا ده روز اینده از سایت حذف می شود تا در جستجوها نشان داده نشود)

قیمت : 49000 تومان

کد فایل را یادداشت کنید


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید