تراجنسیتی ها و سلامت روان

هویت جنسی یک فرد ممکن است منبع ناراحتی شخصی باشد یا نباشد، اما انگ و تبعیض  که بسیاری از افراد تراجنسیتی تجربه می کنند احتمالاً منبع مهمی از ناراحتی برای بسیاری است.
تبعیض در محل کار 90 درصد از تراجنسیتی ها را تحت تأثیر قرار می دهد و تراجنسیتی ها هنوز مجاز به خدمت آشکار در ارتش ایالات متحده نیستند. بیش از 50 درصد گزارش می دهند که در مکان های عمومی مانند هتل، اتوبوس یا فرودگاه مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.
تعداد نامتناسب بالایی از زنان تراجنسیتی قربانی جرایم ناشی از نفرت و خشونت فیزیکی هستند. در سال 2013، زنان تراجنسیتی 72 درصد از قربانیان قتل دگرباشان جنسی را تشکیل می دادند.

دریافت مراقبت های پزشکی شایسته می تواند یک چالش مداوم برای افراد تراجنسیتی باشد و 50 درصد از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی در سال 2011 گزارش دادند که نیاز به آموزش ارائه دهندگان پزشکی در مورد مراقبت های بهداشتی تراجنسیتی دارند.
بسیاری از ارائه دهندگان بیمه مراقبت تراجنسیتی مانند درمان جایگزینی هورمون و جراحی تایید جنسیت (که به آن جراحی تغییر جنسیت نیز گفته می شود) را "زیبایی" می دانند و زبان در برنامه های بیمه آنها اغلب افراد تراجنسیتی را از دریافت مراقبت های پزشکی ضروری محروم یا محدود می کند.

دیمون کنستانتینیدس، دکترای LCSW می گوید واریانس جنسیتی «بیماری روانی را نشان نمی دهد. با این حال، تجربه زندگی در یک فرهنگ ترنس هراسی می تواند ترسناک، تنها و چالش برانگیز باشد.
 تبعیض گسترده و طرد اجتماعی که بسیاری از افراد تراجنسیتی با آن روبرو هستند می تواند منجر به پیامدهای بد سلامت روانی مانند اعتماد به نفس پایین، افسردگی ، شرم و اضطراب شود .
نظرسنجی ملی تبعیض تراجنسیتی ها در سال 2011 نشان داد که تجربیات منفی زندگی، مانند آزار و اذیت، 41 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی را به اقدام به خودکشی در مقطعی از زندگی خود سوق داده است. این عدد بیش از 25 برابر میانگین کشوری است.

نارسایی جنسیتی در  DSM

انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) « نارسایی جنسیتی » را در راهنمای تشخیصی و آماری خود (DSM) فهرست می‌کند تا «پریشانی قابل توجه بالینی» را که یک فرد ممکن است در نتیجه هویت جنسیتی که با جنسیت تعیین شده در هنگام تولد مطابقت ندارد، تجربه کند.
 بسیاری از مردم به گنجاندن نارسایی جنسیتی توسط APA در کتابچه راهنمای کاربر اعتراض داشتند، اما DSM اشاره می کند که شناسایی به عنوان تراجنسیتی نشان دهنده یک اختلال روانی نیست.
در عوض، فهرست در DSM این واقعیت را تصدیق می کند که بسیاری از افراد ممکن است از این تجربه احساس ناراحتی یا آسیب کنند، و گنجاندن آن در کتاب به این منظور است که اطمینان حاصل شود که افراد تراجنسیتی با موانع کمتری برای درمان پزشکی و سلامت روانی روبرو می شوند که ممکن است در صورت عدم درج لیست باشد.

برای بسیاری از افراد تراجنسیتی، روش های هورمونی و جراحی ممکن است خود بیرونی و فیزیکی آنها را با هویت جنسی درونی آنها هماهنگ کند.
 با این حال، همه افراد تراجنسیتی انتخاب نمی‌کنند یا نمی‌توانند تحت درمان پزشکی قرار بگیرند. زمانی که افراد تراجنسیتی به دنبال جراحی تغییر جنسیت می‌روند، معمولاً باید قبل و در حین انتقال تحت درمان روان‌شناختی قرار گیرند.

ضمایر تراجنسیتی و اصطلاحات

همانطور که هویت تراجنسیتی همچنان در فرهنگ ما پذیرفته می شود، مهم است که از مفروضاتی که در مورد نحوه شناسایی دیگران می کنیم آگاه باشیم. افراد تراجنسیتی یا ناسازگار با جنسیت ممکن است ضمایر سنتی مذکر/مونث (he/him, she/her) را بپذیرند، یا ممکن است از ضمایر جمع (they/them) یا مجموعه دیگری از ضمایر خنثی جنسیتی مانند xe/xer استفاده کنند.
فعالان و متحدان تراجنسیتی افراد را تشویق می‌کنند که انتظارات یا ضمایر جنسیتی را بر اساس ظاهر یا ظاهر فیزیکی به کسی نسبت ندهند.
در عوض، آن‌ها پیشنهاد می‌کنند تا جایی که ممکن است از زبان بی‌نظیر جنسی استفاده کنید تا زمانی که فردی هویت جنسیتی و ضمایر خود را مشخص کند.

تبدیل شدن به یک متحد

اولین قدمی که ممکن است یک فرد برای تبدیل شدن به متحد افراد تراجنسیتی و کمک به جلوگیری از رفتار ترنس هراسی بردارد این است که همیشه از ضمایر و نام صحیح شخصی استفاده کند، زمانی که اطلاعات را در اختیار داشته باشد.

به طور کلی بهتر است از سوالاتی که ممکن است تهاجمی یا بی ادبانه تلقی شوند، و همچنین پیشنهاداتی که ظاهر و توانایی فرد را نقد می کنند، اجتناب کنید.

اگرچه ممکن است برخی از افراد ترنس بدشان بیاید که در مورد تغییر وضعیت خود صحبت کنند، به خصوص با خانواده یا دوستان نزدیک، به طور کلی بهتر است از سوالاتی که ممکن است تهاجمی یا بی ادبانه تلقی شوند، و همچنین از پیشنهاداتی که ظاهر و توانایی فرد را نقد می کنند، خودداری کنید.
 یک فرد ترنس ممکن است از خدمت به عنوان یک مربی یا تکرار مکرر جزئیات مشابه لذت نبرد.

بیرون رفتن از یک فرد به عنوان ترنس می تواند خطرناک باشد و نباید بدون اجازه آن شخص انجام شود.
 به طور مشابه، اشاره به یک فرد به عنوان جنسیت نادرست نیز ممکن است در شرایط خاصی آن فرد را به خطر بیندازد.
این نیز بی‌تحمل و بی‌احترامی است، همانطور که زمانی را توصیف می‌کند که قبل از اینکه آن شخص به عنوان ترنس ظاهر شود.
اگر کسی باید در مورد دیگری سوء جنسیت ایجاد کند، بهتر است اشتباه را تصحیح کند و ادامه دهد، زیرا عذرخواهی بیش از حد ممکن است توجه را به هویت فرد جلب کند، که می تواند برای آن فرد مضر، ناامن و ناراحت کننده باشد.

افراد همچنین ممکن است بخواهند خود را به چالش بکشند تا از ارزیابی جنسیت خودداری کنند، به ویژه به روشی واضح، هنگام ملاقات با دیگران.
در بیشتر مواقع نیازی به تشخیص جنسیت فرد دیگر نیست و در آن مواقعی که لازم است، پرسیدن مودبانه و خصوصی روشی محترمانه است.

مسائل تراجنسیتی
قرن بیست و یکم شخصیت‌ها و موضوعات تراجنسیتی را به روش‌های مختلف، از جمله در داستان‌های داستانی و تلویزیونی و همچنین در نمونه‌های واقعی پذیرش تدریجی افراد و فرهنگ ترنس، در کانون توجه قرار داده است.
 به عنوان مثال، در حالی که نسخه های اولیه قانون عدم تبعیض استخدامی (ENDA) مقرراتی برای محافظت از افراد تراجنسیتی در برابر تبعیض نداشتند، لایحه ای که در سال 2007 ارائه شد، ENDA را اصلاح کرد تا محافظت در برابر تبعیض مربوط به هویت جنسیتی را شامل شود.
این لایحه در سال 2013 در سنای ایالات متحده تصویب شد. در انتظار رأی گیری در مجلس نمایندگان است.

چهره های قابل توجهی که به عنوان تراجنسیتی ظاهر شده اند عبارتند از چلسی منینگ (نام خانوادگی بردلی منینگ)، یک سرباز در ارتش ایالات متحده که در سال 2013 بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه در حال انتقال و شروع هورمون درمانی است.

 والدین مشهور آنجلینا جولی و برد پیت به رسانه ها گفته اند که یکی از فرزندانشان ابراز تمایل کرده است که نامش جان باشد. اگرچه جان به عنوان تراجنسیتی ظاهر نشده است، پیت و جولی حمایت خود را از خواسته‌های جان ابراز کرده‌اند - اقدامی بحث‌برانگیز برای برخی که می‌گویند بچه‌ها برای بیان هویت جنسیتی متفاوت با جنسیتشان بسیار کوچک هستند.

در حالی که اکثر شخصیت‌های تراجنسیتی در فیلم‌ها و تلویزیون هنوز توسط بازیگران سیس‌جنسیتی به تصویر کشیده می‌شوند، این در حال تغییر است و به نظر می‌رسد که بازنمایی تراجنسیتی‌ها به طور کلی در حال رشد است.
فیلم‌هایی مانند  Dallas Buyers Club و  Boys Don't Cry دارای شخصیت‌های تراجنسیتی هستند – به ترتیب مرد به زن و زن به مرد. برنامه‌های تلویزیونی مانند  Glee ،  Transparent و  The L Word همگی شخصیت‌هایی را در مراحل مختلف انتقال خود به نمایش می‌گذارند، و  Orange Is the New Black با حضور بازیگر تراجنسیتی Laverne Cox در نقش یک زن تراجنسیتی شناخته شده است.

در مارس 2015، جاز جنینگز، نوجوان تراجنسیتی اعلام کرد که یکی از چهره های جدید کمپین تبلیغاتی جدید Clean & Clear، "See The Real Me" خواهد بود. یک نمایش واقعی درباره زندگی او نیز در راه است.

انتخاب موضوع جدید برای پروپوزال و پایان نامه رشته های روانشناسی و مشاوره که ارزش تحقیق کردن داشته باشید می تواند در زمینه ارتباط مسئله تراجنسیتی و سلامت روان باشد. برای سفارش طراحی جدید ترین موضوع در این رابطه با ما در ارتباط باشید


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید