در مورد اکثر کودکان، علائم افسردگی موقتی و زودگذر بوده، با حوادث مربوط به زندگی روزمره آنها ارتباط دارند، و جزئی از هیچ بیماری یا اختلال نیستند. به عنوان نشانگان (سندرم) یا مجموعه ای از علائم، افسردگی بیش از احساس غمگینی یا غصه است. افسردگی به عنوان نشانگان (سندرم )، به گروهی از علائم اشاره می کند که غالبا با یکدیگر بروز می کنند. علاوه بر احساس غمگینی، کودک ممکن است نوعی کاهش علاقه به فعالیت های عادی، تغییرات شناختی و انگیزشی و تغییراتی در حالات جسمی و فعالیت های روانی - حرکتی خود نشان دهد.

بروز افسردگی به صورت یک سندرم با مجموعه ای از علائم بسیار کمتر از نشانه های فردی افسردگی شایع است و غالبا شامل ترکیبی از علائم اضطراب و افسردگی می گردد که معمولا به صورت خوشه یا بعد واحدی به نام هیجان منفی نمایان می شود (اولندیک، سلیگمان، گوزا، بیرد و سینگ ۲۰۰۳)، گاهی یک سندرم با نشانگان افسردگی ممکن است به دنبال رویدادهای خاصی در زندگی - مثلا، به صورت یک واکنش سوگواری عادی برای از دست دادن یک فرد عزیز - بروز کند. معهذا غم و سوگواری ناشی از فوت فقط در مواقعی اختلال یا بیماری محسوب می شود که علائم آن برای مدت درازی ادامه پیدا کند و یا بعد از یک دوره سازگاری قابل قبول بروز کند (کاپلو، ساندرز، آنگولد و کوستلوه، ۲۰۱۰).

افسردگی به عنوان یک اختلال یا بیماری به دو صورت مختلف بروز می کند. نوع اول اختلال افسردگی اساسی (MOD) است که حداقل باید دو هفته ادامه یافته و با خلق افسرده، از دست دادن علاقه و نشانه های دیگر (مثلا اختلال خواب، احترام به نفس منفی، ناامیدی) و آسیب دیدگی چشمگیر فعالیت های معمولی همراه باشد. نوع دوم، اختلال افسرده خویی (DD) است که با خلق افسرده معمولا همراه با علائم کمتر شديد و دراز مدت تر (یک سال یا بیشتر) و آسیب دیدگی چشمگیر در فعالیت های روزمره کودک مشخص می شود. اختلال افسردگی ممکن است با علل مشترک، مشخصات همراه و جریان پیامده و پاسخ به درمان مشابه همراه باشد. به طوری که در زیر خواهیم دید این اختلال ها بر حسب معیارهای DSM تعریف می شوند.


موضوع این پروپوزال : افسردگی کودکان

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 39720




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید