• ابراز وجود، شامل گرفتن حق خود و ابراز عقاید، احساسات و افکار خویش به طور مستقیم و صادقانه است، به نحوی که همچنان حقوق دیگران نیز محترم شمرده شود. رفتاری که شخص را قادر سازد تا منافع خویش را تشخیص داده و براساس آن عمل کند، بدون تعصب و ناراحتی، بر حق خود پافشاری کرده، احساسات واقعی خود را صادقانه بیان کند و بدون فراموش کردن حقوق دیگران، حق خود را مطالبه و اعاده کند.

در هر دو تعريف بالا، بر رعایت و احترام به حقوق دیگران تاکید شده است. کسانی که این مهارت را کسب کرده اند، باید بتوانند بین گرفتن حقوق خود و پایمال کردن حقوق دیگران تفاوت و تمایز قائل شوند. گاهی «ابراز وجود» با «پرخاشگری» اشتباه می شود، در حالی که ارتباط توأم با پرخاشگری اغلب به معنای تحقیر دیگران، مقصر دانستن و سرزنش کردن آنها یا صحبت کردن همراه با طعنه و کنایه است.

معمولا پرخاشگری بیشتر از آن که سبب حفظ ارتباط شود، باعث قطع شدن آن می شود . ارتباط» یکی از زمینه های پیچیده است و ممکن است هر یک از ما در این مورد مشکلات خاصی داشته باشیم. به طور معمول، کودک و نوجوان، روشها و عادات ارتباطی خود را از خانواده و سایر افراد مهم یاد می گیرند. باید توجه داشت که ممکن است روش های ارتباط، با آنچه معمولا آنان از رفتار بزرگسالان تقلید می کنند، متفاوت بوده و تازگی داشته باشد.

با این حال باید آنها را تشویق کنیم تا روش های جدید ارتباط را بیاموزند. برای درک بیشتر و اهمیت ارتباط مؤثر » در روابط اجتماعی، می بایست به بچه ها، دوستان یا والدین یادآوری کنیم که ارتباط مؤثر همچون یک خیابان دو طرفه است و ممکن است علی رغم تلاش های یک نفر، برقرار نشود.

توجه به مبحث ابراز وجود در دو دهه اخیر، نشان دهنده اهمیت این بعد از تعاملات اجتماعی است.

برخی متخصصان ابراز وجود را دارای چهار مرحله زیر می دانند:

۱) رد تقاضای نامعقول دیگران ۲) جلب احساس مثبت دیگران و طرح درخواست های خود ۳) ابراز احساسات مثبت و منفی ۴) شروع، ادامه و خاتمه دادن به گفتگوها۔

مفاهیم ابراز وجود: بنابراین، به طور کلی ابراز وجود متشکل از هفت مفهوم است که عبارتند از:

۱) ابراز عقاید متفاوت ۲) تقاضای تغییر رفتارهای نامطلوب از دیگران ۳) رد درخواست های نامعقول دیگران ۴) پذیرش کاستی های خود ۵) آغاز و ادامه تعاملات با دیگران ۶) ابراز احساسات مثبت ۷) ادای جملات متعارف در هنگام مواجهه با دیگران یا جدا شدن از دیگران


موضوع این پروپوزال : ابراز وجود

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 3971




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید