نخست، طرز عملکرد و واکنش یک کودک در جریان یک بازی، که احتمالا انعکاسی از انتظارات او از زندگی خواهد بود و بنابراین می تواند بازتابی از رفتار او در سایر موقعیت ها نیز باشد. به همین خاطر، در تفسیرمان از رفتار کودکان در طول بازی، بدون آنکه بخواهیم آشکارا تحلیلی داشته باشیم یا تحت اللفظی برخورد کنیم، مهم است این است که از الگوهای کلی رفتار آگاهی لازم را پیدا کنیم.

آیا کودکانی هم هستند که برای هر بازی، زمان زیادی را برای گرم کردن خود صرف می کنند؟ آیا کسانی هستند که تسلیم می شوند؟ زمانی که کودکان نومید می شوند یا دیگر قادر به انتظار کشیدن برای رسیدن نوبت شان نیستند چه اتفاقی می افتد ؟ آیا آنها می توانند دستاوردهای شخصی خود و دستاوردهای دیگران را بشناسند؟ آیا رفتاری مستقل دارند؟ یا برای آنکه پیشتازی گروه را به دست بگیرند همواره به دیگران چشم میدوزند؟ آیا می توانند در زمان های مختلف یا برای انواع مختلفی از فعالیتها نقش های متفاوتی را بگیرند؟ فرضیه دومی که ممکن است به ظرفیت کودکان برای تغییر، اهمیت ببخشد، کار در یک چهار چوب انسان مدارانه است.

در واقع با در نظر گرفتن این فرضیه می توان به انجام بازی ها و مشارکت در فعالیت های درمانی پرداخت که در جریان آن به این مسئله توجه می شود که تمام کودکان، دارای منابع درونی و پتانسیلی جهت تغییر و رشد هستند. اما تغییرات کوچک و بزرگ می تواند مرتبط با توانایی پاسخگو بودن به سطوحی از انعطاف پذیری در موقعیت های مختلف باشد و توانایی یادگیری از طریق مشارکت فعال هم می تواند بخشی از چیزی باشد که به انسان مربوط می شود. | همچنین نباید فراموش کرد که نگرش هر کودک به فعالیت های مختلف درمانی، درجه وسطح مشارکت ورزی و لذت بردنش از انجام فعالیت ها، در طول زمان و با به بلوغ رسیدنش و تغییری که در میزان و روند یادگیری او ایجاد خواهد شد، تغییر خواهد کرد.

ارزش دادن به دیدگاه های کودکان در خصوص یک جلسه درمانی نیز سبب تقویت انگیزه او به مشارکت کامل تر در فرایند یادگیری و نظردهی آنها پیرامون بازی یا فعالیتی خاص شود که می تواند شما را در انتخاب یک بازی دیگر و توجه به یک مسأله یا مهارت خاص یاری کند. آماده سازی شرایط به کودک کودکان هر آنچه که مناسب است و قرار است انجام دهید را بگویید و البته علت و نحوه انجام آن را و بخواهید که پرسش هایشان را مطرح کنند: قرار است یک بازی همراه با قصه گویی انجام دهیم. باید به صورت دایره ای بنشینیم.

من به شما می گویم /نشان می دهم که چگونه باید بازی کنید. بازی داستانی به شما در سخن گفتن و صحبت کردن کمک خواهد کرد. آیا پرسشی در خصوص بازی داستانی دارید؟ می توانید با گفتن یک داستان کوتاه یا ارائه گزارشی از یک رویداد تخیلی برای به تصویر کشیدن استفاده یا سواستفاده خاص از یک مهارت، توجه آنها را با بیان یک مقدمه به جزییات و کلیات جلب کنید. سپس می توانید با بررسی مهارتی که به تکمیل فعالیت مربوطه، کسب اطلاعات یا بحث پیرامون آنچه که در طول بازی رخ می دهد، فعالیت انتخابی را معرفی کنید. وقتی کودکان به قالب مربوطه عادت کردند، می توانید آنها را به انتخاب بازی ها و فعالیت های مشابهی (شاید از طریق مجموعه کوچکی از گزینه های احتمالی که فکر می کنند به مهارتی خاص مربوط می شود، تشویق کنید. این فرآیند انتخاب می تواند به ایجاد یک گفتگوی مفید پیرامون روش یادگیری و پرورش مهارت ها کمک کند.


موضوع این پروپوزال : بازی درمانی

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 39718




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید