مهارتهای اجرایی به تلاش های یک شخص برای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت کردن و کارهای اجرایی، مربوط می شود. مدیرعامل یک شرکت بزرگ را در نظر بگیرید. او چیز ملموسی تولید نمی کند. در پایان روز، او هيچ نامه ای تایپ نکرده است، هیچ جعبه ای را بسته بندی نکرده است و هیچ کامیونی را بارگیری نکرده است.

اماء کار او این است که به يقية قسمتهای شرکت بگوید که چه کار باید انجام دهند، چطور باید انجام دهند و چه زمان آن کارها را متوقف کنند. قسمت اجرائی مغز ما در بخش پیشین مغز قرار دارد. این بخش از مغز، تصمیم گیری و ارزیابی اعمال مختلف را به عهده داشته و همه این برنامه ها را به مرحله اجرا در می آورد این قسمت به دیگر مهارتهای مغز، مانند حافظه، زبان نیز متکی است. شخصی که ADHD دارد در برنامه چیدن و دنبال کردن برنامه و اینکه طرح و نقشه را کی مثوقف کند، درگیر است. اغلب والدين هنگامی که دیگران اذعان می کنند که برای بچه هائی که ADHD دارند، انجام تکالیف مدرسه خیلی خسته کننده است، این گفته را قبول می کنند، البته اگر والدین زیاد طرفداری فرزندانشان را نکنند.

سعی کنید در حالی که شام میبرید در تکالیف به فرزندتان کمک کنید و این در حالی که مشکلات کودک شما در رابطه با طراحی و برنامه ریزی، پدیدار می شود. وظایف عمومی از قبیل اتاقت را تمیز کنه، میز را بچین»، و لباست را بپوشه وظایفی هستند که این جوانان برای اجرای آن بدون نظارت مستمر والدين خسته کننده است و به تنهایی قادر به انجام آن نیستند شکایتی که معمولا والدین دارند این است که بنظر میرسد که فرزند آنها همة مواد تحصیلی را تا شب قبل از امتحان می داند، اما در زمان امتحان همه مواد را از یاد می برد. برای راهنمای فرزندان خود به سوی رفتاری هدفمند، والدین قادر به انجام آن نیستند حتی اگر کودک همه مواد تحصیلی را خوب یاد گرفته باشد، به یاد آوردن آن در زمان مشخص مانند زمان امتحان، بسیار سخت است کودکی که ADHD دارد، در زمان امتحان، زمانی که بخواهد مطالب مرتبط به مواد تحصیلی را به یاد بیاورد بسیار مشکل خواهد داشت. حتی در محیطی که هیچ گونه عوامل حواس پرتی وجود ندارد، مدیریت حواس پرتی های درونی در کودک باعث می شود که تتواند نتایج رضایت بخشی را از امتحان به دست آورد. این حقیقت اغلب کودکانی را که ADHD دارند وادار به این تفکر می کند که آنها توانایی انجام امتحانات استاندارد را ندارند. اما لازم به ذکر است که این کودکان به احتمال قوی بیش از کودکان دیگر متوجه ناتوانی های خود می شوند و علاوه بر ADHD به ارزیابی های گسترده اهميت فوق العاده ای می بخشد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید