البته میزان شیوع، به طور قابل توجهی از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. برخی از مدارس گزارش کرده اند که بیش از ۳۰ درصد از دانش آموزانشان مشکلات در یادگیری را تجربه کرده اند. همچنین تنوع زیادی در سراسر کشور برحسب میزان مشکلات عام و خاص که شناخته شده اند و اینکه چه منابعی برای پشتیبانی اختصاص داده شده است، وجود دارد .(OECD،۲۰۰۵) معین کردن رقم های شیوع دقیق برای مشکلات یادگیری تقریبا غیر ممکن است، زیرا تعریفی که از یک مشکل یادگیری در نظر داریم در کشورهای مختلف، و یا حتی در مناطق همان کشور، یکسان نیست. هنگامی که از معلمان خواسته شده است دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری را در کلاس های خود شناسایی کنند اغلب درباره ی این که کدام دانش آموزان را شامل می شوند، سردرگم بوده اند (واتسون، ۲۰۰۵).

ریوالند( ۲۰۰۰، ص ۱۲) بیان می کند که: تنوع تعاریف مورد استفاده برای توصیف کودکانی که پنداشته می شود مشکلات یادگیری و یا مشکلاتی در سوادآموزی دارند از عواملی است که هرگونه تجزیه و تحلیل درباره ی کودکانی که در مدارس مبتلا به مشکلات یادگیری در نظر گرفته می شوند را پیچیده می کند... در تلاش برای روشن شدن این وضعیت و به منظور تسهیل در جمع آوری داده ها در سراسر کشور - ۱۹۹۹) OECD: ۲۰۰۵ : ۲۰۰۰) سه دسته ی گسترده ای از دانش آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشی را پیشنهاد کرده است. این کتاب با دومین و سومین طبقه از این دسته بندی OECD موافق است. : دانش آموزان مبتلا به اختلالات و ناتوانی های قابل شناسایی ای که مشکلات یادگیری به طور مستقیم به این ناتوانی ها و نه به عوامل دیگر نسبت داده می شود. : دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری که مشکل یادگیری آنها ناشی از مفهوم تدریس و موقعیت یادگیری در نظر گرفته شده است نه اینکه به هر اختلال یا ناتوانی دیگر نسبت داده شود. 

دانش آموزان مبتلا به مشکلات ناشی از شرایط نامناسب اجتماعی و اقتصادی، فرهنگی یا زبانی برای آنهایی که به یک مداخله با ماهیت جبرانی نیازمندند. دیدگاه های مطابق با داخل و خارج از کشور کشورهای مختلف، درباره مشکلات و ناتوانی های یادگیری موقعیت های مختلفی را پذیرفته اند. این دیدگاهها تا حدودی به ارائه خدمات و اصطلاحات متفاوت منجر شده است. شرایط در استرالیا، ایالات متحده آمریکا و انگلستان این موضوع را روشن می کند. در تلاش برای روشن شدن این وضعیت و به منظور تسهیل در جمع آوری داده ها در سراسر کشور - ۱۹۹۹) OECD: ۲۰۰۵ : ۲۰۰۰ ) سه دسته ی گسترده ای از دانش آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشی را پیشنهاد کرده است.

دانش آموزان مبتلا به اختلالات و ناتوانی های قابل شناسایی ای که مشکلات یادگیری به طور مستقیم به این ناتوانی ها و نه به عوامل دیگر نسبت داده می شود. : دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری که مشکل یادگیری آنها ناشی از مفهوم تدریس و موقعیت یادگیری در نظر گرفته شده است نه اینکه به هر اختلال یا ناتوانی دیگر نسبت داده شود. 

دانش آموزان مبتلا به مشکلات ناشی از شرایط نامناسب اجتماعی و اقتصادی، فرهنگی یا زبانی برای آنهایی که به یک مداخله با ماهیت جبرانی نیازمندند. دیدگاه های مطابق با داخل و خارج از کشور کشورهای مختلف، دربارهی مشکلات و ناتوانی های یادگیری موقعیت های مختلفی را پذیرفته اند. این دیدگاهها تا حدودی به ارائه خدمات و اصطلاحات متفاوت منجر شده است. شرایط در استرالیا، ایالات متحده آمریکا و انگلستان این موضوع را روشن می کند.


موضوع این پروپوزال : دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 39719



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید