با بررسی و مروری بر پیشینه تحقیقات مختلف در خصوص اختلال های طیف اتیسم، معلوم شد که اختلال فراگیر رشدی - تصریح نشده، به عنوان اختلالی ناهمگن در بین اختلال های طیف اتیسم مطرح می شود برای اینکه هیچ معیار خاص و مشخصی برای تفکیک از اختلال اتیسم و سندروم آسپرگر ندارد بلکه ترکیبی از هر دو اختلال بعلاوه برخی اختلال های همبود مثل بیش فعالی و.. دارد به همین خاطر بعضا واژه اتیسم غیر معمول را نیز برای این اختلال به کار می برند (والكر و همکاران، ۲۰۰۴؛ ون دالين و همکاران، ۲۰۰۹).

هرگز دو کودک با اختلال فراگیر رشدی - تصریح نشده PDD - NOS دقیقا شبیه به هم نیستند با این حال اکثر افراد اختلال فراگیر رشدی - تصريح نشده PDD - NOS دارای بعضی علائم مشترک زیر هستند (مرکز بین المللی اتیسم و اختلال های مربوط. ۱) نقص در رفتار اجتماعی ۲) رشد مهارتی نا همگن (به این معنی که در برخی زمینه های رشدی قوی هستند ولی، در برخی دیگر به طور معناداری تأخیر دارند) ۳) مهارت ها و توانایی زبانی و گفتاری ضعیف ۴) مشکل در پذیرش تغییرات محیطی ۵) نقص در ارتباطات غیر کلامی ۶) واکنش های غیر متعارف به محرکهای حسی (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لمسی) ۷) رفتارهای محدود و تکراری (مثل باز و بسته کردن مکرر در و پنجره و یا روشن و خاموش کردن کلید برق) ۸) رغبتها و بی رغبتیهای غیر معمول

درمان: درمان و توانبخشی رایج برای سایر اختلال های طیف اتیسم می تواند برای این اختلال هم تاثیرگذار باشند. برنامه های آموزش انفرادی IEP آموزش والدین، گفتاردرمانی، کاردرمانی و رفتار درمانی کاربردی برای درمان این تیپ اختلال ها رایج است. آنچه بسیار حائز اهمیت است تشخیص زودهنگام و به دنبال مداخله های درمانی و توانبخشی بهنگام است.


موضوع این پروپوزال : کودکان اتیسم

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 39716




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید