طرد شدن

طرد شدن را می توان به عنوان عمل رانده شدن کسی یا چیزی تعریف کرد. فرد ممکن است از طرف خانواده اصلی، دوست یا شریک عاشقانه خود طرد شود و احساسات ناشی از آن اغلب می تواند دردناک باشد.

طرد شدن را می توان در مقیاس بزرگ یا به روش های کوچک در زندگی روزمره تجربه کرد. در حالی که طرد شدن معمولاً بخشی از زندگی است، مقابله با برخی از انواع طرد شدن ممکن است دشوارتر از سایرین باشد.

یک درمانگر یا سایر متخصصان سلامت روان ممکن است بتواند به فرد کمک کند طرد و ناراحتی ناشی از آن را برطرف کند و با آن کنار بیاید.



درک رد کردن

طرد می تواند در شرایط مختلفی رخ دهد. به طور معمول، رد کردن نمونه ای از یک شخص یا موجودیت را توصیف می کند که چیزی یا شخصی را دور یا بیرون می راند. برای مثال ممکن است شخصی هدیه ای را رد کند یا از پذیرش آن امتناع کند.

در زمینه مراقبت از سلامت روان، طرد شدن بیشتر به احساس شرم ، اندوه یا اندوهی اشاره دارد که افراد زمانی که توسط دیگران پذیرفته نمی شوند، احساس می کنند. ممکن است پس از پایان یک رابطه، یک فرد احساس طرد شدن کند.
 کودکی که دوستان کمی دارد یا هیچ دوستی ندارد ممکن است از طرف همسالان خود احساس طرد شدن کند. فردی که به فرزندخواندگی واگذار شده است نیز ممکن است احساس طرد شدن را تجربه کند.

رد شدن همچنین می تواند ناشی از رویدادهای زندگی باشد که شامل روابط نمی شود، مانند رد شدن برای موقعیت مورد نظر در محل کار یا دریافت نامه رد شدن از یک کالج. در حالی که هر رد کردن ممکن است دردناک باشد، برخی از موارد رد ممکن است تاثیرگذارتر از موارد دیگر باشد. از آنجایی که بیشتر انسان ها خواهان تماس اجتماعی هستند و بسیاری از مردم خواهان پذیرش جامعه هستند، طرد شدن می تواند احساسات و عواطف منفی را برانگیزد.



ترس از رد شدن

اعتقاد بر این است که احساس طرد شدن به عنوان یک ابزار تکاملی برای هشدار دادن به انسان های اولیه که در خطر طرد شدن از قبیله ای که به آن تعلق داشتند، ایجاد شده است. طرد دردناک از سوی دیگران در قبیله احتمالاً فرد را تشویق می‌کند تا هرگونه رفتار مشکل‌ساز را اصلاح کند تا از طرد شدن یا طرد شدن بیشتر از قبیله جلوگیری کند.
کسانی که می‌توانستند از طرد شدن بیشتر اجتناب کنند، بیشتر زنده می‌مانند، در حالی که کسانی که طرد شدن را دردناک نمی‌دانستند، ممکن است رفتار توهین‌آمیز را تصحیح نکرده باشند، و این باعث می‌شود کمتر زنده بمانند. به این ترتیب، انسان ها ممکن است تکامل یافته باشند تا طرد شدن را به عنوان دردناک تجربه کنند.

امروزه، بسیاری از مردم به دلیل ترس از طرد شدن، خود را منزوی می کنند یا از برقراری ارتباط با دیگران خودداری می کنند. ترس یا حساسیت به طرد شدن که باعث می‌شود کسی از دیگران دور شود، می‌تواند منجر به احساس تنهایی و افسردگی مزمن شود.
 در حالی که حساسیت به طرد می تواند با بسیاری از مسائل بهداشت روانی از جمله اضطراب اجتماعی ، شخصیت اجتنابی و شخصیت مرزی همراه باشد ، اما این یک تشخیص رسمی نیست.

حساسیت به طرد در بسیاری از افراد مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) رایج است . ترس از طرد شدن ممکن است به قدری در افراد مبتلا به ADHD رخ دهد که برخی از آن به عنوان نارسایی حساس به طرد یاد می کنند.
برخی از علائم رایج نارسایی حساس به طرد در افراد مبتلا به ADHD عبارتند از انتقاد از خود، اضطراب در موقعیت‌های اجتماعی و غمگینی شدید پس از رد شدن.

اثرات روانشناختی طرد

طرد شدن می‌تواند بسیار دردناک باشد، زیرا ممکن است این احساس را در افراد ایجاد کند که انگار مورد نیاز، ارزش‌گذاری یا پذیرفته نشده‌اند. اکثر افراد در مقطعی از زندگی خود طرد شدن را تجربه می کنند. یک کودک ممکن است به طور موقت توسط یک والدین پرمشغله احساس طرد شدن کند، یا دانش آموز ممکن است توسط استادی که بی ادب یا بی ادب است، احساس طرد شدن کند. این نوع رد ممکن است به سرعت برطرف شود و کمتر احتمال دارد که اثرات طولانی مدت داشته باشد.

طرد مداوم یا طولانی مدت ممکن است اثرات روانی عمیق و پایداری داشته باشد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تروما: طرد یا طرد طولانی مدت که منجر به احساسات شدید می شود ممکن است به تروما کمک کند و می تواند عواقب روانی جدی داشته باشد.
برای مثال، کودکانی که احساس می‌کنند دائماً توسط والدین خود طرد شده‌اند، ممکن است برای موفقیت در مدرسه و روابط با همسالان خود مشکل پیدا کنند. برخی از افراد دچار ترس مزمن از طرد شدن می شوند که اغلب در نتیجه تجارب آسیب زا متعدد با طرد شدن در اوایل زندگی است.
افسردگی: طرد شدن با ایجاد افسردگی در دختران نوجوان مرتبط است. با این حال، دیگرانی که طرد شدن را تجربه می کنند نیز ممکن است افسرده شوند. علاوه بر این، قلدری ، که اساساً ترکیبی از طرد شدن و طرد شدن است، می‌تواند اثرات منفی متعددی از جمله افسردگی، استرس، اختلالات خوردن و رفتارهای آسیب‌رسان به خود داشته باشد .
پاسخ به درد: تحقیقات نشان داده است که مغز به درد اجتماعی به روشی مشابه واکنشی است که به درد فیزیکی پاسخ می دهد. طبق تحقیقات، همان مسیرهای مغزی که با درد فیزیکی فعال می شوند، با درد اجتماعی یا طرد نیز فعال می شوند. سیستم‌های گیرنده در مغز نیز هنگامی که فرد درد اجتماعی را تجربه می‌کند، مسکن‌های طبیعی (افیون‌ها) آزاد می‌کند، مانند زمانی که درد فیزیکی تجربه می‌شود.
اضطراب و استرس: طرد شدن ممکن است اغلب به شرایط از قبل موجود مانند استرس و اضطراب کمک کند یا منجر به رشد آنها شود. به طور مشابه، این شرایط و سایر شرایط سلامت روانی می توانند احساس طرد شدن را تشدید کنند.
سوء استفاده: یک مطالعه نشان داد که در اعضای مرد مطالعه، ارتکاب سوء استفاده در روابط صمیمانه با تجربه سطوح بالاتر طرد شدن از سوی والدین در دوران کودکی همراه بود. علائم استرس پس از سانحه و نقص در پردازش اطلاعات اجتماعی نیز مرتبط بودند.
در حالی که طرد شدن ممکن است صدمه بزند، هرگز سالم نیست که درد طرد شدن را از طریق آزار عاطفی یا خشونت جسمی بر روی شخص دیگری بیاورید. برای مثال، یک مطالعه نشان داد که طرد شدن درک شده ممکن است به خشونت یا پرخاشگری علیه آن گروه کمک کند.

یک درمانگر دلسوز می تواند به افرادی که احساس طرد شدن می کنند کمک کند تا با طرد شدن درک شده یا واقعی کنار بیایند و مهارت های اجتماعی ایجاد کنند که ممکن است به آنها کمک کند راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کنند.


مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: نقش میانجی گر سبک های مقابله ای یانگ در رابطه بین طرحوار های ناسازگار حوزه طرد و بریدگی با رفتارهای پرخطر دانش آموزان
موارد قابل استفاده از این پروپوزال: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه : 22 صفحه


کد فایل : 40002



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید


خرید و دانلود فایل پروپوزال (این پروپوزال کاملا جدید است و تاکنون جایی عرضه نشده است و تا ده روز اینده از سایت حذف می شود تا در جستجوها نشان داده نشود)

قیمت : 49000 تومان

کد فایل را یادداشت کنید


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید