همچنین آنها در مقایسه با بزرگسالان ریسک پذیری بیشتری دارند. تحقیقات بر روی مغز نوجوانان نشان می دهد در طول سال های نوجوانی، اتصالات مغز دچار تغییرات چشمگیری می شود و این مسئله می تواند تا اوایل بیست سالگی ادامه یابد.

میان سلول های عصبی مغز ارتباطات جدیدی ایجاد شده و برخی ارتباطات نیز از بین می روند. بخشی از مغز که بیشترین تأثیر را می پذیرد قشر پیش پیشانی است: ناحیهای که برای کنترل عواطف، همدلی و تصمیم گیری اهمیت دارد.

نوجوانان همچنین در خواندن حالات چهره مشکلاتی دارند (مؤسسه ملی سلامت ذهن) . این بدان معنا است که نوجوانان در درک عواطف دیگر افراد به کمک احتیاج دارند و ممکن است نیاز باشد نحوه تعبیر حالات چهره و زبان بدن مجددا به آنها آموزش داده شود.

نوجوانان همچنین می توانند از مطالعه درباره رشد مغزی فوایدی ببرند و بدانند که مواد مخدر و الکل چه تأثیرات مضر بلندمدتی دارند. اگر والدین دلیل پافشاری خود را بر رفتاری مشخص توضیح دهند و اجازه دهند که نوجوان به آنها بازخوردهایی ارائه دهد، در تربیت نوجوان خود موفق تر خواهند بود. «پسر پانزده ساله ام دیگر دوست ندارد با من صحبت کند.» سعی کنید فعالیت هایی نظیر آشپزی، ساخت کشتی تزئینی یا تمیز کردن خودرو را با او انجام دهید.

انجام این امور به پسر شما فرصت می دهد تا در صورت تمایل صحبت کند. وعده های غذایی، خصوصا وعده غذایی شام را مرتبا و بدون روشن بودن تلویزیون به صورت خانوادگی برگزار کنید. بر اساس تحقیقات، خوردن وعده های غذایی به صورت خانوادگی در سلامت نوجوانان مؤثر است و خطر مصرف مواد مخدر، روابط جنسی و شرکت در رفتارهای خشونت آمیز را کاهش می دهد.

برای مثال ایسنبرگ و همکارانش (۲۰۰۴) دریافتند نوجوانانی که مرتبا همراه با خانواده خود وعده های غذایی را می گذراندند، از سیگار و مشروبات کمتری استفاده می کردند، نمرات بهتری در مدرسه کسب نموده و علائم افسردگی نیز در آنها کمتر بود. نوجوانان به طور طبیعی خود را از والدینشان جدا می کنند؛ بنابراین وجود مشاوران بسیار اهمیت پیدا می کند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید