از قبیل: انگیزه برگردانده شده (برای مثال، انگیزه انجام تمرینات ورزشی برای رها شدن از حس گناه یا مبارزه با خجالت، خود هدف گرا، اضطراب فیزیک (جثه) اجتماعی و تمرین اجباری و مهمتر از همه این سازه ها، عزت نفس.

بنابراین مؤلفه حس ترحم فرد نسبت به خودش در حوزه تمرین هم در عمل و هم از نظر تئوری حائز اهمیت است.

در پایان، پژوهش های کیفی برای معرفی ابزارهای بعدی با اصلاح ابزارها برای نمونه های خاص، شناخت عوامل خود محور و ارائه درک بهتری از سازه های اصلی خود تمرین محور (بوند کند و بیتی، د ۲۰۰۵، هارد کستل و تایلر، ۲۰۰۵، سابیستون، مک دوناگ و کروکر، ۲۰۰۷: والی و ایبک، ۲۰۰۲) مفید خواهد بود. 

والی و ایبک در پژوهشی که بر روی زنان مسنتر انجام دادند، دریافتند که هویت تمرین بخشی از طرحواره جامع تمرین نیست. در باور بسیاری از این خانم ها مؤلفه خود وجود داشت اما آنها تمرین را توصیفی نمی دانستند. در مورد بسیاری از آنها مهمترین انگیزه تمرینات ورزشی این بود که دیگر آنها را با عنوان «پیر» صدا نکنند – و نه هویت ورزشی.

این پژوهش اهمیت تغییر زبان و استفاده از توصیف گرهای مناسب در جمعیت های بزرگسال و مسن را به خوبی نشان می دهد. با توجه به جمعیتی از افراد میانسال و غیرفعال، هارد کستل و تایلر به این نتیجه رسیدند، در ابتدای برنامه فعالیت بدنی یک انجمن افراد بیشتر از طریق اولویت بندی و بهبود تمرینات به هویت ورزشی نگاه می کردند و به برنامه ورزشی ادامه می دادند. شرکت کنندگان برای تمرینات ورزشی خود، موفقیت های تجربی، احساس استقلال و حس تعلق به شبکه ای از ورزشکاران، طرح و برنامه ریزی داشتند.

در این پژوهش بر فرایندهایی که در زمان غیر فعال موجب ایجاد شکل گیری هویت ورزشی می شود، تأکید شد. در مطالعات دیگری بیماران مبتلا به سرطان سینه پس از بهبودی درباره تغییرات خودپنداره جسمانی و شکل گیری هویت های فعالیت بدنی هنگام شرکت در برنامه قایق سواری، به پرسش ها پاسخ دادند (مک دوناگ، ساپیستون و کروکر، ۲۰۰۸، سابیستون و همکاران، ۲۰۰۷).

مصاحبه و گروه ابزارهای قوی جمع آوری داده به بررسی پرسش ها و اصول مربوط به خود و روابط رفتارهای تمرینی بین جنسیت ها، فرهنگ ها و سنین مختلف کمک می کند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید