انتخاب موضوع پروپوزال روانشناسی ورزشی درباره ادراک حرکتی

تحریک حس حرکت بوسیله حرکت بدن یا بخش هایی از بدن بوجود آمده، توسط عصب حسی به مغز منتقل می گردد. گیرنده های مسئول ادراک حرکتی را اصطلاحا گیرندگان اختصاصی یا گیرندگان عضلانی و ضمائم آن می نامند.

این گیرندگان در دورن عضلات جای دارد. حس حرکتی را اغلب حس عضلانی نیز می گویند.

کراتی لا ادراک را به دو قسمت عمده تقسیم می کند:

۱ ادراک خود

SA) ۲) ادراک اشیا یا مفاهيم .

از نظر وی ادراک خود، از دو قسمت تشکیل می شود.

قسمت اول معرف تصویر فرد از بدن خود می باشد. برای مثال کودک تحریکات حرکتی دست هنگام گرفتن شییء را با تحریکات بصری مربوط به حرکات چشم در هنگام تعقیب حرکات دست و جهت گرفتن شییء با هم هماهنگ و تلفیق می کند.

قسمت اول: نه تنها در تحول ساخت خود مؤثر است، بلکه مهمی در یادگیری های اساسی فرد دارد. کودک در زمان تعامل تصور از بدن خود به تدریج از مفاهیم برتری جانبی و جهت یابی آگاهی می یابد. دومین قسمت ادراک خود از نظر کراتی، آگاهی از بدن است. فراگیرنده از این طریق به اطلاعات بیشتری نسبت به بدن خود آگاه می شود و این امر نقش مهمی در ارتباط وی با محیط اطرافش دارد.

دومین قسمت ادراک از نظر کراتی، ادراک اشیاء یا مفاهیم است. این قسمت خود از دو پاره قسمت تشکیل می شود. پاره قسمت اول، انتخاب ادراکی " نام دارد و منظور از آن، انتخاب شییء مسلط از زمینه می باشد، پاره قسمت دوم سرعت ادراکی گفته می شود که بیانگر سرعت ادراک خود درباره یک شیء یا یک مفهوم است.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید