سه راه برای تحسین افکار و احساسات همسرتان وجود داردة همدلی؛ همدلی یعنی توانایی دیدن دنیا از چشم دیگران؛ تصور خود به جای دیگری توانایی در انجام این کار کمک بزرگی برای شماست تا بفهمید چرا آن شخص این گونه فکر، احساس و رفتار می کند. برای مثال، اگر همسر با دوست شما در روابط گذشته ی خود به شدت آسیب دیده باشد.

تصور آن آسيب باعث می شود درک کنید که چرا او در برقراری رابطه های جدید بیش از حد احتباط می کند. این آگاهی به شما کمک می کند بهترین شیوه ی برخورد با مسئله را پیدا کنید. شاید می خواستید رابطه را بسیار سریع گسترش دهید.

اما با این شناخت، این فرآیند را آرام می کنید تا به او فرصتی برای شناخت و اعتماد کردن بدهید.

و احترام: هر فردی متفاوت از دیگری است و مردم معمولا تظرهای متفاوت از نظر شما دارند، بحث بر سر درست یا غلط بودن نیست، بلکه درباره تفلوت است.

برای مثال، ممکن است همسر شما رابطه ی دشواری با خانواده اش داشته باشد. شاید شما احساس کنید وقت گذراندن با خانواده مهم است و پذیرش این موضوع که همسرتان از این کار دوری می کند.

برایتان دشوار باشد، اگر چه شما می توانید با همسرتان همدلی کنید، این انتخاب همسرتان است و شما حتي اگر از این تصمیم راضی نباشید، باید آن را بپذیرید به صراحت: وقتی صریح و بی ریا باشید خودتان هنید تلاش نمی کنید تا خود را خوب نشان دهید به طوری رفتار نمی کنید که در زمردی افراد مورد علاقه دیگران قرار بگیرید. مربح و بی ریا بودن به معنای کسب احترام دیگران است. بدین ترتیب مردم جایگاه خود را می شناسند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید