انتخاب موضوع پروپوزال روانشناسی درباره سلامت عاطفی

دکتر ویلیام فری ( Dr . William Frey) کشف جالبی کرده است. او نشان میدهد که اشکهای احساسی و عاطفی - مانند زمانی که خوشحال یا ناراحت هستید و یا دچار استرس شده اید - محتوی هورمون های شیمیایی ای متفاوت از اشکهایی است که موقع پیاز خرد کردن می ریزید.

اشکهای احساسی و عاطفی حاوی هورمون هایی پروتئینی هستند که به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کنند. احتمالا به همین دلیل است معمولا بعد از گریه کردن احساس بهتری دارید. بنابراین، دفعه بعد که دوست داشتید گریه کنید، بفرمایید شروع کنید و خیالتان راحت باشد که به بدنتان لطف و توجه می کنید.

سالم و تندرست بودن به لحاظ عاطفی - احساسی لزوما به معنای این نیست که همیشه خوشحال و شاد باشید. شادی خیلی سریع می آید و می رود و هیچ کس همیشه خوشحال نیست: درست هنگامی که انتظارش را ندارید زندگی مسائل و مشکلات را به سوی شما روانه می کند. 

در صورتی که به لحاظ عاطفی - احساسی سالم نباشید، ممکن است خود را تهی از حس خوشبختی بیابید و احتمالا می بینید که مقابله کردن و از عهده پیشامدهای زندگی برآمدن، دشوار است. به عنوان یک پیامد، ممکن است احساسات و عواطف شما خود را به صورت نشانه های بیماری جسمانی، نشان دهند. سلامت عاطفی - احساسی به معنای برخورداری از مواهب زیر است: 

حسی از سعادت، سلامت و خرسندی در ذهن، بدن و روح و روان

درک خویش - شرکت در زندگی به کامل ترین وجه، از طریق فعالیتهای هدفمند و ارتباطات مثبت.

توانایی حل کردن استرس در زندگی و بازگشت از بیچارگی و درماندگی 

توانایی تغییر کردن، رشد دادن و تجربه طیفی از احساسات، هم چنان که شرایط زندگی تغییر می کند. 

توانایی لذت و بهره بردن از زندگی و برخورداری از تفریح و سرگرمی 

حسی از تعادل در زندگی خویش - برقرار کردن تعادل بین تنهایی و شرکت در جمع، کار و تفریح، خواب و بیداری، استراحت و توانایی مراقبت از خود و دیگران. 

اعتماد به نفس و عزت نفس زمانی که یک دورهی پراسترس را به لحاظ عاطفی - احساسی تجربه می کنید ممکن است تشخیص بدهید که از سلامت و تندرستی خود مراقبت نکرده اید.

هم چنین دوست ندارید آن طور که باید و شاید ورزش کنید، غذاهای سالم و مغذی بخورید یا از داروهایی که پزشکتان تجویز کرده، استفاده کنید. ممکن است مصرف الکل، تنباکو یا دیگر داروهای مخدر را افزایش دهید. همه این موارد نشانه هایی از ضعف سلامت عاطفی - احساسی هستند که نشانه های جسمانی آن می تواند شامل این موارد نیز باشد: 

کمردرد / مشکلات رودهای / درد قفسه سینه / دیابت / بی خوابی 7 فشار خون بالا سردرد / میگرن / مشکلات جنسی


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید