طلاق تأثیراتی منفی بر کودکان می گذارد اما ماندن والدین در کنار یکدیگر با وجود کشمکش های بسیار در خانواده نیز اثرات منفی خود را دارد.

برخی از اثرات منفی طلاق بر کودکان عبارت اند از: دستاوردهای علمی پایین، عزت نفس پایین و ارتباطات کمتر با اقوام. کودکان خانواده هایی که والدین در آنها از یکدیگر جدا شده اند یا طلاق گرفته اند بیشتر در معرض اضطراب، افسردگی و مصرف الکل هستند (ریچاردز و همکاران، .(۱۹۹۷ چکی پیک (۱۹۹۸) پاسخ های ۱۶۴۰ کودک را بین سنین شش تا چهارده سال در پژوهش بررسی های طولی ملی جوانان » تحلیل نمود.

وی در یافت، کودکان خانواده هایی که جروبحث در آنها زیاد بود در مقایسه با کودکانی که والدینشان جدا شده بودند، سطوح بالاتری از اضطراب و افسردگی را داشتند. در مقابل، کوکت و تریپ (۱۹۹۴) دریافتند کودکان طلاق در مقایسه با کودکان خانواده های سالم سلامت روانی نامطلوب تری در مدرسه داشتند.

همچنین، دریافتند هر چه وقوع کشمکش درون خانواده ای افزایش یابد، مسائل عاطفی و اجتماعی کودکان نیز بیشتر می شود. در نتیجه اگر والدین فکر می کنند که نمی توانند با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند، ممکن است طلاق تصمیم معقولی باشد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید