پیشنهاد موضوع پروپوزال ارشد روانشناسی درباره تغییر نگرش ها

آن فرد به تیپ یا ریخت شخصیتی خاصی نسبت داده می شود و به اصطلاح شهرت می یابد و بر حسب این شهرت مورد قضاوت قرار میگیرد مطالعات مربوط به پذیرش اجتماعی و تعصب نشان داده است که تغییر یک شهرت تحت تاثیرات اولیه تا چه حد مشکل است.

یک فرد می تواند رفتار خود را تغییر دهد؛ ولی این امر تضمین نمی کند که شهرت کسب شده فرد خود به خود تغییر پیدا کند، تنها هنگامی این شهرت به فراموشی سپرده می شود که نگرشهای دیگران نسبت به وی عوض شود. تلاشهای به عمل آمده به منظور بهبود بخشیدن به پذیرش اجتماعی کودکان و نوجوانان طرد شده، نشان دهنده دشواری تغیر نگرشها است.

کودکان نامحبوبی که از سوی همسالانشان نادیده انگاشته می شوند به دلیل آنکه همسالان آنان تجربه مستقیمی با آنها ندارند فرصتهای لازم برای بهتر شناختن خود و تغییر دادن نگرشهای خود را ندارند.

آموزگاران می توانند با جلب توجه دیگران به رفتارهای اصلاح شده کودکان طرد شده گامی در جهت فراهم سازی این تجربیات بردارند؛ ولی هر گونه اعمال فشار یا اجبار در این رابطه تنها نگرش های منفی را تشدید می کند.

به همین دلیل تغییر دادن یا برطرف کردن پیش داوری افراد نسبت به گروههای اقلیت، دشوار است.

تنها هنگامی فرد متعصب و پیشداوری کننده به طور داوطلب به برقراری تماسهای فردی و تجارب خوشایند با گروههای اقلیت طرد شده می پردازد که امکان تغییر نگرشهای منفی وی نسبت به آن گروهها و برطرف کردن پیشداوریها وجود داشته باشد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید