همچنین می تواند به شکل ایمیل، متن و یادداشت های ناخوشایند در فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی و اشاعه شایعات باشد. چنانچه دریافتید فرزندتان مورد قلدری قرار گرفته است، ضروری است اقدام کنید.

اولین اقدام می تواند مطلع ساختن مدرسه از وقوع قلدری باشد. اگر با معلم با مربی کودک در مدرسه صحبت کنید، آنها ممکن است مشتاق باشند جهت افزایش آگاه در باره قلدری با کلاس صحبت کنند. همچنین می توانند با افراد دخیل در آن موضوع گفت و گو کنند.

با این حال، برخی والدین معتقدند مدارس همیشه نمی توانند مانع وقوع قلدری شوند. تل والدین می توانند برای کنار آمدن با قلدری راهبردهایی را به فرزند خود بیاموزند. ابتدا از کودک خود بپرسید که قلدرها دقیقا چه گفته اند و سپس نحوه کنار آمدن با آن را به وسیله سناریوهای مختلف به صورت نقش، بازی کنید.

می توانید برای تمرین این تکنیک سناریوهای مختلفی را در خانه بازی کنید. والدین می توانند وانمود کنند که قلدر هستند و کودک نیز باید نحوه پاسخ دادن به آن را تمرین کند. گاه اوقات کودکان صادق بودن با فرد قلدر را مؤثر تلقی می کنند.

برای مثال کودک ممکن است به فرد قلدر بگوید «چرا این حرف را به من می زنی؟ آیا این حرف باعث می شود که احساس بهتری به خودت پیدا کنی؟» تکنیک دیگر این است که کودک در پاسخ به قلدری جوکی را آماده کرده و بگوید.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید