ترس از صحبت کردن در میان جمع، ترس از عنکبوت، ترس از رفتن به دندانپزشکی، یا اضطراب به خاطر اجرای یک قطعه موسیقی، نمونه هایی از شایع ترین انواع اضطراب هستند. افراد با این نوع اضطراب ها، به دنبال درمان خود نخواهد بود تا زمانی که خود را در برابر این بیماری کاملا عاجز و بی دفاع ببینند. برای مثال، فردی ترس خود از صحبت برای مردم را اصلا مشکل حساب نمی کرد که به دنبال درمان آن باشد ولی بعد او دچار مشکل شد چون مجبور شد، یک فرصت ایده آل شغلی را رد کند، چون او مجبور بود در صورت قبول آن شغل برای عده زیادی صحبت کند، و این همسر او بود که او را مجبور کرد تا برای درمان این معضل اقدام کند. اختلال اضطراب ممکن است به اشکال مختلف از ملایم تا شدید، درجه بندی شود.

حمله های ناگهانی، اختلال کسی که دغدغه چیزی را دارد و اضطراب های شدید اجتماعی، باعث میشوند تا کارآیی شخص به عنوان والدین از بین برود. مضافا اینکه، ما میدانیم که والدینی که خیلی مضطرب هستند، اضطراب خود را به کودکانشان منتقل می کنند (همراه با انتقال ژنتیکی اضطراب). برای مثال، کودکان فردی که از صحبت برای مردم ترس دارد از او یاد خواهند گرفت که بلند شدن در برابر یک جمعیت و صحبت کردن با آنها، موضوعی وحشتناک است و دوری کردن از آن کاملا طبیعی بنظر می رسد، برعکس، موضوع چقدر فرق می کند برای کودکان خانمی که فرزندانش می دانند مادر آنها هر روز برای صدها دانشجو، سخنرانی می کند.

اگر او روزی به منزل بیاید و درباره اتفاق جالبی که در سخنرانی او پیش آمده صحبت کند، فرزندان او، پیام کاملا متفاوت تری از کودکانی که از صحبت برای دیگران وحشت دارند در مورد طبیعت و نفس سخنرانی برای مردم خواهند داشت. محققین در مورد چگونگی اختلال اضطراب در والدینی که روی کودکانشان تأثیر می گذارند، تحقیقات زیادی انجام داده اند. در یک تحقیق جدید در استرالیا که توسط رادین مک کلو رهبری شد، مشخص شد که مادرانی که اختلال اضطراب دارند، فرزندان آنها دو برابر بیشتر از بقیه مردم در معرض ابتلا به اختلال اضطراب هستند. هنگامی که همین کودکان به مادرانی نگاه می کنند که هم از اختلال اضطراب و هم از افسردگی رنج می برند، خطر ابتلا به این اختلالات سه برابر می شود. این تحقیق به ما نمی گوید که آیا این خطرات اساسا ژنتیکی هستند یا به خاطر این است که کودکان با نگاه به والدین خود، حالات و رفتار آنها را یاد می گیرند.


موضوع پیشنهادی پروپوزال روانشناسی :

رابطه بین اضطراب مادران با اضطراب و افسردگی و فوبیای اجتماعی در کودکان دوره دبستان شهر ...



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید