تحقیق آرشیوی را با ویژگی های کلیدی آن (ماهیت داده ها، ویژگی های نمونه، و نوع اقدامات)برای ارزیابی ارزش افزوده خود برای محققان روانشناسی اجتماعی بایگانی می کنیم. آزمایش های آزمایشگاهی فواید بسیاری دارند و به عنوان ابزاری قدرتمند برای تحقیقات روان شناسی اجتماعی عمل می کنند.

با این حال، اتکای بیش از حد به تجربیات آزمایشگاهی، کل رشته روانشناسی اجتماعی را که در برابر محدودیت های ذاتی تحقیقات آزمایشگاهی آسیب پذیر هستند، رها می کند. ما در مورد فواید یکپارچه سازی تحقیقات آرشیوی به مجموعه ابزارها برای انجام تحقیقات روان شناسی اجتماعی بحث و تبادل نظر می کنیم. با استفاده از چهار مثال منتشر شده، مزایا و محدودیت های اجرای پژوهش آرشیوی را مورد بحث قرار می دهیم.

ما همچنین پیشنهادهایی را در مورد این که چگونه محققان روانشناسی اجتماعی می توانند از مزایای استفاده کنند در حالی که بر ضعف های تحقیقات آرشیوی غلبه می کنند، ارایه می دهیم. در نهایت، ما منابع و دستورالعمل های مفید برای استفاده از داده های آرشیوی فراهم می کنیم. ما روانشناسان اجتماعی را تشویق می کنیم تا نیرومندی این ادبیات علمی را با تکمیل تجربیات آزمایشگاهی با تحقیقات آرشیوی افزایش دهند. با انفجار داده های اخیر و پیشرفت های تکنولوژیکی گسترده، پژوهش آرشیوی به عنوان یک رویکرد روش شناختی هرگز نوید بخش تر نشده است.

در این مقاله، ما یک بحث متوازن از مزایا و معایب تحقیقات آرشیوی را ارایه کرده ایم.ما فواید تحقیق آرشیوی را که با روش های تحقیق سنتی قابل دسترسی نیستند، مانند مطالعه اخلاقی پدیده های حساس اجتماعی، و استفاده از نمونه های بزرگ تر و متنوع تر، اما همچنین نقاط ضعف آن، از جمله سوگیری های پیش از موجود از جمع آوری اولیه و ساخت مجموعه داده آرشیوی، دیگر اشکال تعصبات، و اعتبار داده ها و نگرانی های مربوط به قابلیت اطمینان را مورد تاکید قرار می دهیم.ما به طور جدی روان شناسان اجتماعی را ترغیب می کنیم که از مزایای بسیاری از پژوهش آرشیوی بر روی یک رویکرد تحقیقی که در زمینه روانشناسی اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است، سرمایه گذاری کنند.با اضافه کردن تحقیقات آرشیوی به ابزار روش شناختی ، روانشناسان اجتماعی می توانند از پژوهش آرشیوی به همراه روش های تحقیق سنتی استفاده کنند، در نتیجه دقت تحقیق ما و تقویت نهاد دانش در این زمینه را افزایش می دهند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید