مشاوره نقش مهمی را در کمک به تسهیل رابطه ایفا می کند، بسیاری می ترسند دوستان خود را به خاطر این بیماری از دست بدهند؛ و برخی هم به تنهایی زندگی می کنند و معمولا می ترسند دیگر نتوانند دوستی پیدا کنند.

به تجربه دریافتم ام اس پایان رابطه نیست. به علاوه، حتی افراد کاملا ناتوان و معلول می توانند شریک جدید پیدا کرده و دوباره ازدواج کنند. اگرچه برخی رابطه ها به دلیل بیماری یکی از زوجین از هم گسسته می شود اما ام اس دلیل اصلی طلاق نیست. ام اس توانسته زوجی را کنار هم قرار دهد که اگر این بیماری نبود از هم جدا می شدند. ام اس زنجیره رابطه ها است اما این زنجیره را باید تقویت کرد.

مردی می گفت به خاطر ام اس کارش را از دست داد و رابطه اش با دخترش بهتر شد و اکنون خوشحال تر از قبل است چون با دخترش بیرون می رود و دخترش به او غذا می دهد، در حالی که قبلا چنین نبوده و دخترش تا دیروقت به منزل برنمی گشت. همسرش هم سخت تلاش می کرد و غذای مورد علاقه شوهرش را درست می کرد و رژیم غذایی خانه بهتر شد.

مشاوره اغلب متمرکز بر روابط گذشته به ویژه رابطه با والدین یا معشوقه ها است. به تجربه دریافتم بخشیدن والدین به خاطر اشتباهات گذشته، چه واقعی و چه به طور تخیلی باعث می شود افراد احساس بهتری داشته باشند و حمایت درونی بهتری را تجربه کرده و بهتر بتوانند با زندگی حال حاضر خود کنار بیایند. این مساله در مورد ام اس هم صدق می کند تا بیمار این بیماری را جزئی از شرایط زندگی خود بداند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید