پیشنهاد موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی در مورد عقاید غیر منطقی

به این صورت که به آن ها ثابت می کند که چه قدر در اشتباهند و به آنها کمک می کند که درباره خودشان منطقی تر فکر کنند. مثال در نظر بگیرید که فرد توبیخ شده توسط رئیسش تا چه حد ممکن است به واسطه عقاید غیر منطقی که دارد آسیب نبیند.

طرح اليس در این رابطه این خواهد بود، عقاید غیر منطقی چنین فردی را که باعث ناراحتی او شده اند و اجازه نمی دهند در آینده موفق شود، برملا می کند. اليس با روندی که از درمان وی توضیح داده شد به فرد فرضی ما ثابت خواهد کرد که تمرکز کردن روی شغل به عنوان منبع احساس ارزشمندی غیر منطقی است.

او ممکن است توصیه کند که عقیده منطقی تر می تواند این باشد:

درست است که توبیخ شدن ناامید کننده است، اما می توان آن راجبران کرد و در عین حال می توان از منابع دیگر زندگی پاداش لازم را به دست آورد.

بنابراین ممکن است به فرد یادآور شود که همه چیز از دست رفته است و نباید برای چنین توبیخی فرد افسرده شود، بلکه باید تلاش خود را بیشتر کند تا امکان جبران مشکلات فراهم شود درمان منطقی - هیجانی - رفتاري اليس، مانند درمان شناختی بک، روی افکار درمان جو تمرکز می کند و بر رابطه بین درمان جو و درمان گر کمتر تأکید می ورزد در واقع اليس گرایش دارد با درمان جویان کاملا رودررو باشد، اما در عین حال معتقد است که دیدگاه منطقی - هیجانی بر اساس اصول و روان شناسی انسان گرا استوار است که اعلام می دارد، افراد می توانند سرنوشت خود را کنترل کنند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید