پیشنهاد یک موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی بالینی با مقاله بیس

شیوع افسردگی و ناراحتی های روانی در بین بیماران کلیوی و مزمن در حال بالا رفتن است. در سنین پیشرفته، بیکاری به طور قابل توجهی با افسردگی و اضطراب روانی مرتبط هستند. تصمیم گیرندگان باید از شیوع بالای پریشانی روانی و افسردگی در بین بیماران CKD حمایت کنند. عوامل شناسایی شده مرتبط با آن باید برای شناسایی بیماری های کلیوی هدفمند و پیشگیرانه مورد استفاده قرار گیرد (CKD)به طور معکوس بر سلامت روان تاثیر می گذارد. هدف از این مطالعه برآورد شیوع افسردگی و روانی و عوامل مرتبط با CKD بیمار در انوراداپاپورا (Anuradhapura) یک منطقه روستایی در جامعه روستایی بود که از همه بیماران ثبت شده در تمام ۱۹ افسر پزشکی مناطق بهداشتی منطقه کشیده شده بود. پرسنل درمانی آموزشی از خانواده ها دیدن کردند و مرکز تایید شده محلی برای مطالعات افسردگی و افسردگی عمومی را اداره کردند .

اطلاعات مربوط به عوامل مرتبط با استفاده از روش interviewer - administered of بدست آمده از ۱۱۱۸ CKD بیمار، با نرخ پاسخ of % بدست آمد. سن میانگین ۵۸. ۳ (SD / ۸ / ۸)سال بود. ۶۲. ۷ % از شرکت کنندگان مرد بودند. اکثریت شرکت کنندگان در مرحله ۴ (۵۸. ۳ %)بودند. غربالگری نشان داد که ۷۵. ۰ % (۹۵ % CI (۷۲. ۵ - ۷۷. ۵)از شرکت کنندگان از نظر روانی مشکل دار می شوند در حالی که ۶۵. ۲ % (۹۵ % CI ۶۲. ۴ - ۶۸. ۰)افسرده یافته می شوند. تجزیه و تحلیل رگرسیون منطقی چندگانه نشان داد که سن، بیکاری و کیفیت ضعیف مرتبط با سلامت زندگی در این جامعه به میزان قابل توجهی به افسردگی و روانشناسی روانی و روانی کمک کرده است. سیاست گذاران باید شیوع بالای پریشانی روانی و افسردگی را در بین بیماران CKD و همچنین نیاز به خدمات بهداشت روانی خاص برای تایید تشخیص و آغاز مدیریت موثر در نظر بگیرند. عوامل مربوطه شناسایی شده باید برای شناسایی مداخلات پیشگیرانه هدفمند مورد استفاده قرار گیرند. بیماری کلیوی مزمن (CKD)به عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی در سراسر جهان به وجود آمده است که منجر به پیامدهای نامطلوب فیزیکی، روانی و اقتصادی می شود.

گزارش سلامت جهانی (۲۰۰۲)و مسیولیت جهانی بیماری (gbd)بیان داشت که بیماری های کلیه و مجاری ادراری به بار جهانی بیماری ها کمک می کنند و باعث حدود ۸۵۰،۰۰۰ مرگ در هر سال می شوند و سال های زندگی تعدیل شده با معلولیت را در سطح جهانی افزایش می دهند. سلامت روانی نه تنها به صورت عدم وجود بیماری بلکه به عنوان یک بیماری تعریف می شود. حالت رفاه که هر فرد می تواند پتانسیل خود را درک کند، می تواند با استرس های معمولی زندگی کنار بیاید، می تواند به طور موثر کار کند و قادر باشد که به او و جامعه خود کمک کند . علایم روانی، درماندگی روانشناختی و بهزیستی روانی سه مفهوم جداگانه هستند که سلامت روانی را در خود جای می دهند. افسردگی در حال حاضر علت اصلی ناتوانی در جهان است و یکی از عوامل اصلی بار جهانی بیماری است . شیوع افسردگی حدود ۱۰ % است که در بیماران با شرایط پزشکی co به ۱۰ % افزایش می یابد . اگر چه مکانیسم دقیق ناشناخته است اما شواهد فراوانی در رابطه با اختلالات روان پزشکی و روان پزشکی به عنوان بیماری های همراه وجود دارد. مفهوم نفرولوژی - نفرولوژی چندین سال است که وجود دارد و شواهد به روشنی نشان دهنده تعامل بین عوامل روانی و پیامدهای پزشکی of است. افزایش مرگ و میر افزایش میزان مرگ افزایش کاربرد مراقبت بهداشتی پایین بودن درمان و افزایش خطر شروع دیالیز در مطالعات مختلف به صورت مکرر اثبات شده است.

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روان پزشکی در میان بیماران CKD است که اغلب به عنوان زوال عملکرد کلیوی مشاهده می شود . ماهیت ناتوان کننده مزمن of با علایم ناراحت کننده و پاسخ های فیزیولوژیک، اجتماعی و روانشناختی مرتبط است که ممکن است موجب تشدید یا تشدید افسردگی شود . میزان مرگ و میر بیشتری در میان بیمارانی که دچار افسردگی هستند را نمی توان به طور کامل به CKD نسبت داد. پریشانی روانی اغلب به عنوان شاخص سلامت روانی مورد استفاده قرار می گیرد و در طیفی از علایم تمایز نیافته، از افسردگی به اضطراب و ایجاد رنج عاطفی به کار می رود. این بیماری نه تنها علایم افسردگی و اضطراب را شامل می شود بلکه ویژگی های شخصیتی، ناتوانی های عملکردی و مشکلات رفتاری را نیز در بر می گیرد. استرس روانی اغلب توسط یک عامل استرس زا ایجاد می شود و اغلب با حذف عوامل استرس زا کاهش می یابد. با توجه به هم پوشانی علایم، با وجود همپوشانی علایم، افسردگی بالینی با برخی از علایم of می تواند مشکل باشد. کمبود انرژی، از دست دادن اشتها و فقدان میل جنسی، نشانه هایی هستند که ممکن است در تشخیص افسردگی از CKD دخالت داشته باشند. در این محیط، هدف از این مطالعه بررسی میزان شیوع و عوامل مرتبط با افسردگی و درماندگی روانشناختی در بیماران مبتلا به CKD در تمام مراحل بیماری بود.

این موضوع مقاله بیس دارد .

کد مقاله بیس : 0011



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید