در صورت لزوم می توان از نظریات پزشکان، اولیا مدرسه و سایر متخصصین بهره گرفت. تا به این وسیله اطلاعاتی در خصوص هوش، زمینه خانوادگی، سبک های تفکر و خلاقیت افراد به دست آید. (یونگ ۲۰۰۰).

تعیین محتوای درسی در اختیار مشاور تحصیلی نیست اما وی می تواند ویژگی های فردی را با رشته های تحصیلی و محتوای درسی تطبیق دهد و رهنمودهایی به منظور کسب موفقیت ارائه نماید. به این شکل که پس از تعیین میزان هوش، توانایی، استعداد و علایق دانش آموز به بررسی امکانات محیطی اقدام شود.

منظور از امکانات محیطی صرفا منابع مالی نیست. بلکه مقصود رشته های تحصیلی و مشاغلی است که در محیط زندگی فرد دایر بوده یا منظور رشته ها و مشاغل مرتبطی است که امکان دستیابی به آنها وجود دارد.

به عنوان مثال ممکن است فردی به رشته نت فرد یا حتی در کشور دیگری ارائه شود و از سوی دیگر فرد متقاضی امکان عزیمت به آن کشور را ندارد و یا ممکن است مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی در کشور متبوع بازار کار نداشته باشند در این صورت یا باید از روش هایی همچون بهره گیری از بورس تحصیلی و اعزام استفاده کرد یا باید خواسته فرد تعدیل شود.

در مرحله تعیین روشها استعدادها، تواناییها، رغبتها و امکانات محیطی و خانوادگی با یکدیگر تطبیق داده شده تا پس از آن بتوان نظراتی پیشنهادی در خصوص رشته تحصیلی و چگونگی مطالعه آن ارائه داد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید