همان طور که تئودورلیپس ، واردکننده واژه empathy به زبان انگلیسی می گوید: «وقتی یک بندباز را بر روی طناب می بینم، حس می کنم در درون وجود او هستم.» گویی ما احساس شخص دیگر را در بدن خود تجربه می کنیم و به گفته عصب شناسان: «هر چه سیستم اعصاب آئینهای فرد فعال تر باشد، همدلی او بیشتر خواهد بود».

در روانشناسی امروز، واژه همدلی در سه معنای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد: شناختن احساسات دیگری؛ احساس کردن آنچه که او احساس می کند؛ و دادن پاسخ دلسوزانه به ناراحتی دیگری. به نظر می رسد این سه نوع همدلی دارای توالی گام به گام هستند: «من به شما توجه می کنم، با شما احساس می کنم و سپس برای کمک به شما کاری انجام می دهم.» استفانی پر ستون و فرانس دوال در تئوری بنیادی خود درباره رابطه ادراک بین فردی و عمل، اظهار می دارند که هر سه معنای همدلی با آنچه عصب شناسان درباره چگونگی عملکرد مغز در هنگام هماهنگ شدن ما با دیگران یافته اند، کاملا سازگار است.

این دو دانشمند شایسته ترین افراد برای طرح نظریه فوق به حساب می آیند، زیرا پرستون از پیشروان استفاده از روش های عصب شناسی اجتماعی برای مطالعه در مورد همدلی در میان انسانها است، و دوال، متصدی طرح پیوندهای استوار در مرکز پرکس پریمیت است که به مدت چند دهه مشغول مشاهده منظم نخستیها بوده تا بتواند به کمک این مشاهدات، رفتارهای انسان را ریشه یابی کند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید