مشاوره نوشتن پروپوزال ارشد روانشناسی اسلامی

نظرات اسلام در مورد بیماری روانی، خود تحت تأثیر اعتقادات و فرهنگ کشورهایی قرار داشت که تحت نفوذ مسلمانان بودند. اگرچه پزشکان مسلمان تلاش زیادی جهت حفظ نظریه های بقراط و گالن کردند، اما اسلام دیدگاههای متفاوتی را جایگزین آن ها نمود.

در قرن دهم، یک پزشک مسلمان به نام رازی، آثار گالن را در دایره المعارف مشهوری به نام کانتیننز (يا الحاوی) باز آفرینی نمود و ایده های خود را نیز بر آن افزود. رازی به عنوان پدر روان پزشکی اسلامی، اولین پزشک مسلمان بود که در مورد اختلالات روانی عصبی نوشت و درمان هایی را نیز توصیه نمود.

او عقیده داشت که عامل این بیماری ها، فروپاشی عصبی یا مشکلات ذهنی است و نه ارواح شیطانی. رازی در کتاب الحاوی، یک بخش کامل را به مالیخولیا اختصاص داده و در آن به تشریح علائم افسردگی می پردازد، و داروهایی را نیز برای از بین بردن عامل آن که فکر می کرد صفرای سیاه باشد) توصیه می کند

. او همچنین داروهایی را برای درمان بی خوابی و کنترل خشم معرفی می کند، و نیز در مورد هذیان گرگ گونه شدن (نوعی هذیان که فرد فکر می کند تبدیل به گرگ شده است که با گم گشتگی ذهنی، گوشه گیری اجتماعی، و انزوا مرتبط است، مطالبی را توضیح می دهد.

وی همچنین اولین پزشک مسلمان است که به مزایای روان درمانی (العلاج النفسانی) اشاره کرده است، و به پزشکان نیز توصیه می کند که راههای حفظ سلامتی را به بیماران بیاموزند و آنها را مورد حمایت روانی خود قرار دهند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید