پیشنهاد موضوع جدید پروپوزال مشاوره درباره مذهب و استرس

در طول یک هفته بعد از حملات تروریستی، ۶۰ درصد مردم امریکا در مراسم مذهبی و یا یادبود شرکت کرده بودند و فروش انجیل نیز ۲۷ درصد افزایش یافته بود. از اینرو، مردم ایالات متحده اغلب برای سازگاری با استرس از مذهب استفاده می کنند (که آن را سازگاری مذهبی می نامند).

چنین گرایشی به مذهب می تواند عبادت خداوند یا یک قدرت متعالی را در بر گیرد که از طریق یک رویکرد مذهبی، خواندن متون مذهبی، حضور در مراسم مذهبی، انجام آداب مذهبی و یا دریافت مشاوره و راهنمایی مذهبی صورت می گیرد.

مطالعات بسیاری نشان داده اند که اکثر افراد زمانی که دچار شرایط بحران می شوند (مثل ۱۱ سپتامبر، جنگ خلیج ۱۹۹۱، یا بمباران ۱۹۹۵ اکلاهما)، گرفتار بلایای طبیعی می شوند (مثل سیل های میدوست در سال ۱۹۹۳ و تندباد هوگو در سال ۱۹۸۹)، و یا عزیزی را از دست می دهند، برای کسب آرامش به مذهب و دعا کردن روی می آورند.

علاوه بر این، بیش از شصت مطالعه نیز تاکنون به بررسی نقش مذهب در سازگاری با شرایط جسمانی مختلف پرداخته اند که عبارتند از التهاب مفاصل، دیابت، پیوند کلیه، همودیالیز، سرطان، بیماری شریان کرونری و تعویض عروق، پیوند قلب، پیوند ریه، ایدز، تصلب کیستی بافتها، بیماری خونی با سلول های داسی شکل، بیماری ای. ال. اس (اسکروز جانبی آمیوتروف)، درد مزمن و بیماری شدید دوران بزرگسالی. در واقع تمامی مطالعات میزان بالایی را از سازگاری مذهبی در این شرایط استرس زا نشان دادند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید