مداخلات روانشناسی مثبت تمرین های شناختی و رفتاری کوتاه مدت هستند که هدف آن افزایش احساسات مثبت، رفتارها و افکار مثبت است.شواهد نشان می دهند که چنین مداخلاتی می تواند رفاه را بهبود بخشیده و علایم افسردگی را کاهش دهد . به طور فزاینده ابزارهای آنلاین، به عنوان مثال گوشی های هوشمند و وب سایت ها، برای انتشار بسته های مداخلات روانشناسی مثبت به عنوان کمک به افراد دارای افسردگی بالینی و تحت درمان بالینی استفاده می شوند.

چنین انتشار آنلاین یک استراتژی برای بهبود دسترسی به مداخلات سلامت روان ، در پاسخ به تعداد گسترده افراد مبتلا به افسردگی است . این امر نشان دهنده یک روند کلی در استفاده از ابزارهای آنلاین برای ایجاد مداخله های روان شناختی با شدت پایین برای کمک به پر کردن شکاف درمان است. دلیل دومی که مداخلات روانشناسی مثبت برای انتشار آنلاین مناسب پنداشته می شوند این است که آن ها ذاتا جذاب تر هستند و ممکن است موانع کمتری برای ثمر بخش بودن داشته باشند، در مقایسه با دسترسی به اشکال سنتی درمان یا به ویژه رویکردهای مساله محور پژوهش ها نشان می دهند که چنین مداخلاتی حتی با بیماران مبتلا به افسردگی بالینی، واکنش مثبت نشان می دهند (سلیگمن و همکاران، ۲۰۰۶).

با این حال، برخی پیشنهاد کرده اند که افراد مبتلا به افسردگی ممکن است مداخلات روانشناسی مثبت را نامناسب یا غیر جذاب تلقی کنند که به واسطه ماهیت آن، افسردگی با کاهش علاقه به فعالیت های لذت بخش قبلی و کمبود در انگیزه همراه است .همچنین استدلال شده است که برای افرادی که مشکلات روانی - اجتماعی را تجربه می کنند، تمرکز بر روی روانشناسی مثبت ممکن است خسته کننده و استرس زا باشد و ممکن است به افراد در کنار آمدن با مسایل پیچیده که با آن روبرو هستند، کمک نکند. تا به امروز، مطالعات اندکی قابلیت پذیرش روانشناسی مثبت را به صورت آنلاین مورد بررسی قرار داده اند.مطالعات کیفی روشی مفید برای بررسی تجارب بیماران از مداخلات هستند و اغلب برای درک پذیرش و تعامل با دیگر مداخلات آنلاین استفاده می شوند . کارکردهای مهم روانشناسی مثبت بین شرکت کنندگان متفاوت است.

شایستگی با ارتباط مثبت گرایی نسبت به افسردگی تسهیل شد و توانمند سازی درک شده از یک مداخله روانشناسی خود تسهیل شده است که می تواند مشکل افسردگی را درمان کند و برای کاهش فاصله درمان به صورت آنلاین تحویل داده شود. با این حال، اطلاعات کمی در مورد این که چگونه بیماران قابلیت این رویکرد را پیدا می کنند، شناخته شده است. برای پرداختن به این موضوع، مطالعه حاضر با کاربران اخیر یک روانشناسی مثبت مصاحبه کرد و مصاحبه های نیمه ساختاری با ساختار نیمه ساختاری تجارب بیست و سه شرکت کننده از یک مطالعه امکان سنجی بزرگ تر را مورد بررسی قرار داد. یک استراتژی نمونه گیری لایه ای هدفمند، شرکت کنندگان را با تجربه مداخله متفاوت مطابق با ورود به سیستم مداخله آن ها و نیز سن متغیر، جنسیت و علائم افسردگی انتخاب کرد. تجزیه و تحلیل چارچوب برای کشف الگوها و ارتباطات درون و بین شرکت کنندگان در میان شرکت کنندگان مورد استفاده قرار گرفت.

آن هایی که آن را قابل قبول تر می دانستند، احساس می کردند که به افسردگی آن ها مرتبط بوده و از طریق یک رویکرد کمک به خود احساس قدرت کرده اند. در مقابل، شرکت کنندگانی که برای آن ها کم تر قابل قبول بود، تمرکز مثبت بر افسردگی آن ها را درک کرد و تاکید کرد که تاکید بر رفتار خود - اقدام برای پذیرش یک مداخله روانشناسی مثبت، ممکن است با ترجیح بیماران برای تمرکز روان شناختی بر روی مثبت تسهیل شود. با این حال، بیماران ممکن است اولویت های مشخصی برای کمک به خود آنلاین داشته باشند. تحقیقات آینده باید بر اهمیت فرآیند درمانی مداخلات خود به صورت آنلاین تحقیق کنند و اینکه آیا ترجیحات بیماران برای اینها می تواند به طور قابل اطمینانی شناسایی شود. این می تواند به هدف کمک به خود آنلاین در عمل بالینی کمک کند.

این موضوع مقاله بیس دارد .

کد مقاله بیس : 0006



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید