کودکان مبتلا به OCD نگران اند که اگر برخی تشریفات یا مسائل جبری را انجام ندهند، اتفاق بدی برای آنها خواهد افتاد. برای مثال ممکن است بیندیشند قراردادن اشیاء در یک نظم مشخص یا شست و شوی متعدد دست هایشان می تواند از وقوع اتفاقات بد جلوگیری کند. انجام دادن تشریفات در کوتاه مدت می تواند اضطراب را تسکین بخشد؛ اما در بلندمدت اضطراب را افزایش میدهد.

برخی از رایج ترین وسواس ها عبارت اند از: ترس از کثیفی یا میکروب، نیاز به نظم، وسواس های مذهبی، اعداد خوش یمن و بدیمن و ترس از آسیب رسیدن به خودشان یا فردی که دوستش دارند. تشخیص OCD زمانی اتفاق می افتد که افکار وسواسی یا تشریفات هر روز بیش از یک ساعت به طول بینجامد و ایجاد پریشانی کند. دلایل بروز OCD چیست؟

شواهدی وجود دارد که نشان میدهد OCD پابهای ژنتیکی داشته و به صورت ارثی در میان خانواده هایی اتفاق می افتد که سابقه اختلال اضطرابی دارند. این مسئله به سطح ماده شیمیایی سروتونین در مغز مرتبط است که ژنتیک بر آن تأثیر می گذارد. با این حال، ژنتیک به تنهایی منجر به OCD نخواهد شد. عوامل استرس زای محیطی نیز در ایجاد OCD نقش دارند. برای مثال، کودکی پس از یک واقعه استرس آور زندگی نظیر مرگ یکی از اعضای خانواده ممکن است دچار 0CD شود.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید