اما رابطه صمیمانه تنها جایی است که آنها می توانند در آن به بهبود جراحتهای دلبستگی خود بپردازند، چه جراحت هایی که از گذشته بر جای مانده و چه آنهایی که در خود رابطه پدید آمده اند.

برخی نظریه پردازان پیشنهاد کرده اند که توانایی یک همسر برای ارائه چنین بهبودی یکی از عوامل اصلی است که بر تصمیم فرد برای انتخاب همسر اثر می گذارد.

تفاوت کاملا بنیادین میان بهبود عزت نفس آسیب دیده و جراحت دلبستگی، در چشم انداز قدرت هر همسر برای اثرگذاری بر فرایند، نهفته است.

درحیطه عزت نفس، فقط خود فرد از قدرت تغيير خودانگارهاش (از طریق مواجهه با خود برخوردار است، اگرچه نیازمند پیوندی صمیمی برای انجام این امر است، اما در حیطه دلبستگی، این همسر است که از قدرت التیام بخشی برخوردار است (هرچند ممکن است خود او نیز نیازمند پیوندی صمیمانه برای انجام این کار باشد).

همسری که دارای جراحت دلبستگی است، باید از شهامت اعتماد کردن و آسیب پذیر بودن برخوردار گردد.

او باید قادر باشد تا برتخانه های خود به جهت فاصله گرفتن از همسريا محافظت خود از رنجش غلبه کند، اما این همسر است که عشق شفابخشی را ارزانی می دارد و البته از آنجایی که ممکن است هر دو زوج دارای تاریخچه جراحتهای دلبستگی قدیمی باشند، در بسیاری از روابط هر همسر می تواند در هنگام بهبود یافتن بهبودی بخش نیز باشد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید