روزنبرگ چندین سال با شاعران بطور مرتب مصاحبه کرده بود و شعر انتخابی وی در مورد رویدادی است که شاعر و دوستش در طی سفر به دره مانیومنت با آن روبرو شده اند. در طی این گردش ناخوشایند و توأم با عجله که در هوای طوفانی و شن آلود صورت گرفته بود، ناگهان اسبی نحیف و رنجور در برابر آنها ظاهر شده و مستقیما به طرف آنها آمده بود. شاعر در برابر واکنش شدید دوستش بر این اسب در حال احتضار، تحت تأثیر قرار می گیرد و همانجا مصمم میشود که شعری در مورد این حادثه تصنیف کند. چندین سال بعد او این شعر را سرود و در آن شعر با رجعتهایی به گذشته، به اولین تجارب او در زمینه سوارکاری اشاره شده بود.

روزنبرگ از طریق تحلیل رؤیاهای شاعر و تداعی آنها و همینطور تلفیق آنها با ساختار شعر نتیجه گیری کرد که این شعر در استمرار احساسات شاعر نسبت به مادر و زن مهم دیگری در زندگیش می باشد و همینطور است که بنا به تفکر فرایند نخستین نمادی برای این زنان محسوب می شد. تعیین معنای شعر مستلزم آن است که شخص ارتباطات بین افکاری را که دگرگون شده اند، قبل از آنکه به صورت خودآگاه در آیند، برملا سازد. روزنبرگ دلایل متعددی را برای این استنتاج که اسب نماد زنان تأثیر گذار در زندگی شاعر، و ارتباط شاعر با آنان است، ارایه می کند.

در شعر، اسب باری را حمل می کند که منظور از آن بار شاعر است. در زندگی شاعر، مادر بزرگ وی که در اواخر عمر نیاز به توجه و مراقبت داشت، باری بر دوش مادر او بود. و مادر مجبور بود که حقیقتا مادر بزرگ را با خود حمل کند. علاوه بر این در زمان سرودن شعر، شاعر چندین رؤیای خود را بیان می کند. در این شعر گفته شده که صورت پیرزن همانند اسبان دراز و انگشتان پای او همانند سم است. در یک رؤیا شاعر پیرزن را بر دوش خود حمل می کند؛ درست همانگونه که اسب او را در شعر حمل می کرد.


موضوع پیشنهادی پایان نامه روانشناسی :

بررسی کاربرد فرایند نخستین و نماد پردازی در شعر فارسی دوره معاصر (مطالعه موردی شاعر ... )



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید