- زندگی درمانی : در این شیوه به مراجع آموزش داده می شود تا از روبرو شدن با مشکلات نهراسیده، آنها را شناخته و هیجان و احساسات خود را نسبت به آنها روشن سازد در طی این جریان به مراجع آموزش داده می شود راه حل های ممکن را مطرح و آنها را بیازماید تا در نهایت بتواند زندگی کارآمد و دلپذیری داشته باشد.

- شغل درمانی در طی این شیوه ترجیحات و علایق شغلی فرد بررسی شده و سعی می شود کارکرد و توانایی مراجع به بالاترین سطح افزایش یابد. در طی این روش عمدتا مراجع با سرپرستی مشاور به کاری که با علایق و ویژگی های فردی او هماهنگی بیشتری داشته باشد مشغول می شود، در طی آن عملکرد وی بررسی شده و رفتارهای وی تعدیل می شود. (موسوی و دیگران، .(۱۳۸۲

- عروسک درمانی: در بسیاری مواقع برقراری ارتباط کلامی با کودکان و شناخت احساسات آنان از راه کلام دشوار است. به این دلیل مشاوران از بازی های عروسکی مانند خیمه شب بازی بهره می گیرند. از آنجا که عروسک ها و بازی های نمایشی از نظر کودکان غیر تهدید کننده تر هستند، برقراری ارتباط با آنها و فرافکنی با آنان آسان تر است. به همین دلیل تشخیص و درمان مشکلات کودکان با استفاده از این گونه شیوه ها امکان پذیرتر و ساده تر است (موسوی و دیگران، ۱۳۸۲).

- مثبت درمانی : در طی این روش اهمیت وجود داشتن، زنده بودن و زندگی کردن در برابر مرگ، نیستی و نابودی مشخص شده و به فرد چگونگی شناخت احساسات و رفتارهای مثبت و منفی و دوری از موارد منفی و نزدیکی به موارد خوشایند، مثبت و مورد قبول آموزش داده می شود.

- هنر درمانی : طیف وسیعی از شیوه های درمانی از جمله قصه درمانی، موسیقی درمانی و تئاتر درمانی در این قسمت جای می گیرد. به وسیله این شیوه ها سعی می شود به حل تعارضات درون فردی و برون فردی کمک شود (موسوی و دیگران، ۱۳۸۲).

تئاتر درمانی: از جمله شیوه های مرتبط با هنردرمانی است که از طریق آن سعی می شود علاوه بر حل اختلالات روانی، چگونگی ایفای نقش در محیط کار آموزش داده شود.


موضوع پیشنهادی روانشناسی :

بررسی اثر بخشی زندگی درمانی بر تنظیم هیجان و کیفیت زندگی در ...



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید