پیشنهاد موضوع جدید روانشناسی بالینی برای پروپوزال و پایان نامه

سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان ها در زنان است و با روند رو به افزایش مرگ و میر در چین ۱ همراه است. اضطراب و افسردگی منابع مشترک پریشانی روانی در بین بیماران مبتلا به سرطان تخمدان هستند . این ها احتمالا ناشی از احساسات کاهش ارزش اجتماعی، علائم بیماری، عوارض جانبی درمان و ترس از پیشرفت سرطان و مرگ هستند. آشفتگی ذهنی ممکن است به طور قابل توجهی بر تبعیت از درمان های پزشکی، افزایش دوره های اقامت بیمارستانی، کاهش اثربخشی درمان و کاهش نرخ بقا ۴ و ۵ تاثیر بگذارد. تشخیص به موقع و مدیریت بحران روانی ممکن است به افزایش کارآیی درمان سرطان و بهبود پیامدهای بالینی کمک کند.

کیفیت زندگی ، درک خود از میزان رضایت از شرایط موجود و تاثیر شرایط فعلی بر اهداف فردی، انتظارات، استانداردها و نگرانی ها می باشد. این امر تحت تاثیر عوامل فرهنگی و نظام های ارزشی قرار دارد. در بین بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، بهتر با افزایش بقا همراه است. انتظار می رود که شناسایی عوامل مرتبط با منجر به ایجاد مداخلاتی شود که را حفظ کرده و بهبود دهند و در نتیجه باعث افزایش طول عمر شوند. حمایت اجتماعی به شکل کمک های فیزیکی و روانی از خانواده، دوستان و دیگران در دوران سختی وجود دارد. اهمیت حمایت اجتماعی از پیامدهای سلامت روانی خوب در مطالعات قبلی گزارش شده است. پیوندهای اجتماعی با افزایش میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان تخمدان مرتبط است.

اثر بافری بالقوه حمایت اجتماعی بر پریشانی روانی و ارتباط آن با qol در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان راجعه مشخص نشده است. بیشتر بازماندگان سرطان تخمدان دچار عود مجدد می شوند و متعاقبا تحت درمان های تهاجمی قرار می گیرند. این بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، عوارض و عوارض جانبی ناشی از درمان را تحمل می کنند. انتظار می رود که آن ها مسیر پر نوسان اضطراب و افسردگی را در طول مسیر بیماری و فازه ای درمان تجربه کنند. با این حال، مطالعات بسیار کمی برای ارزیابی تغییرات در وضعیت روانی، اثرات بر qol، و اثر بافری بالقوه حمایت اجتماعی در بیماران مبتلا به سرطان در طول شیمی درمانی فعال انجام شده است.

هدف از این مطالعه ارزیابی تغییرات وضعیت روانی در طول شیمی درمانی فعال، تعیین تاثیر این بیماری بر و ارزیابی تاثیر حمایت اجتماعی در زنان چینی مبتلا به سرطان تخمدان راجعه بود. افسردگی در تمامی حیطه های عملکرد، سلامت عمومی و افزایش شدت علایم از جمله خستگی، تهوع و استفراغ، درد، کاهش اشتها، تصویر بدنی ضعیف، نگرش به بیماری، علایم گوارشی، علایم عصبی و سایر عوارض جانبی همراه بود. اثر مستقل افسردگی پس از تعدیل عوامل مخدوش کننده ممکن تایید شد (جدول ۴).

این موضوع مقاله بیس دارد . 2017

کد مقاله بیس : 0012



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید