یک موضوع جدید برای پروپوزال و پایان نامه روانشناسی مثبت گرا

اثرات منفی احساسات منفی زنان در دوران بارداری به طور گسترده مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است، اما تحقیق بر روی تاثیر احساسات مثبت و عوامل محافظت کننده بر سلامت روانی دوران بارداری آن ها نادر است. شواهدی در زمینه روانشناسی مثبت نشان می دهد که برخی تمرین های مثبت کوتاه، که مداخلات روانشناسی مثبت نامیده می شوند، می توانند با افزایش احساسات مثبت، تعامل و معنای رفاه را به حداکثر برسانند.

هدف در این پژوهش چیست؟ هدف از این مطالعه بررسی تاثیر یک مداخله مبتنی بر وب با رویکرد روانشناسی مثبت بر شاخص های سلامت دوران بارداری زنان است.

روش های تحقیق چیست؟ به طور خاص، یک طرح سری زمانی پذیرفته شد و داده ها از شش زن ارائه می شوند. شرکت کنندگان در یک مداخله روانشناسی مثبت ۵ هفته ای شرکت داشتند که شامل مجموعه ای از مداخلات روان شناسی مثبت است که به طور خاص برای زنان باردار سازگار است. مقیاس های بهزیستی روانی زنان، افسردگی، اضطراب مرتبط با بارداری، رضایت از زندگی، و حمایت اجتماعی در مرحله بعد از مداخله اندازه گیری می شوند. سازگاری با مداخله و ترجیحات ورزشی در پس آزمون مورد ارزیابی قرار می گیرد. اندازه های مرتبط با یک آیتم به صورت هفتگی ارزیابی می شوند.

یافته ها و بحث: یافته های این مطالعه مورد مطالعه نشان دهنده تاثیرات بالقوه این مداخله بر حمایت از سلامت روانی و کاهش علایم افسردگی در این زنان باردار است. علاوه بر این، این مطالعه پیشنهاداتی را برای توسعه مداخلات مثبت مبتنی بر آنلاین آتی خطاب به زنان باردار فراهم می کند. با این حال، این یافته ها مقدماتی هستند، و مطالعات آتی به منظور ارزیابی اثرات مداخله در یک جمعیت وسیع تر از زنان باردار مورد نیاز است. دانشکده استرالیایی بارداری زمان تغییر و تقاضا است که می تواند سلامتی مادران و نوزادان را تحت تاثیر قرار دهد. طبیعت، شیوع و پیامدهای مضر احساسات منفی (به عنوان مثال استرس، افسردگی، اضطراب)در دوران بارداری به طور گسترده مورد بررسی و مستند قرار گرفته است. زنان باردار بیشتر مستعد ابتلا به برخی مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و یا اختلالات اضطرابی هستند.

علاوه بر این، تخمین زده شده است که ۲۵ درصد از زنان استرس دوران بارداری را تجربه می کنند. استرس حاد و مزمن برای این زنان می تواند به عنوان مثال، نگرانی های مربوط به سلامتی نوزاد و زایمان، نگرانی های مربوط به تغییرات فیزیکی، عوامل تنش زای شغلی، و عدم حمایت اجتماعی درک شده باشد. سلامت پیش از تولد زنان نیز همراه با زایمان زودرس، وزن کم نوزاد و حتی مشکلات در تکامل عصبی شناختی جنین و توانایی های تنظیم هیجانی در دوران کودکی و کودکی است. بنابراین، از آنجایی که حاملگی دیگر یک دوره محسوب نمی شود، حمایت و ارتقای سلامت روانی در زنان باردار ضروری است. این مطالعه به یک رویکرد مثبت جدید برای مراقبت از بارداری کمک می کند، بر مزایای بالقوه جنبه های مثبت (به عنوان مثال عواطف مثبت زنان، رویداده ای زندگی مثبت) و عوامل محافظت کننده (به عنوان مثال، خوش بینی زنان، حمایت اجتماعی درک شده)که می تواند مسیر بارداری را تحت تاثیر قرار دهد، متمرکز است. مطالعات اخیر نشان می دهند که خلق مثبت مادر می تواند اثرات احساسات منفی را بافر کند و رفاه مادران و نوزادان را بهبود بخشد.

در یک مطالعه از ۶۰ زن باردار، تجربه رویداده ای مثبت زندگی در دوران بارداری به طور قابل توجهی کورتیزول صبحگاهی را در دوران بارداری پیش بینی کرد. از آنجایی که فرضیه برنامه نویسی جنین فرض می کند که افزایش کورتیزول مادران در دوران بارداری می تواند تاثیر منفی بر تکامل جنین داشته باشد، این یافته ها نشان می دهد که تجربیات مثبت پری ناتال می تواند اثرات منفی تاثیرات منفی بر روی زنان باردار و جنین در حال توسعه داشته باشد. مطالعات اخیر بررسی کرده اند که آیا تاثیر مثبت زنان در بارداری می تواند یک عامل محافظتی در برابر افسردگی پس از زایمان باشد. نتایج نشان داد که عاطفه مثبت (به عنوان مثال، فرکانس هیجانات مثبت تجربه شده) نقش محافظتی را ایفا می کند، در حالی که عاطفه منفی پیش بینی کننده افسردگی پس از زایمان است. عاطفه مثبت مادران نیز با طول حاملگی مرتبط بود و خطر زایمان زودرس را کاهش داد. مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین احساسات مثبت و شیوه های تغذیه انجام شد. نتایج نشان داد که احساسات مثبت مادرانه در دوران بارداری با شیوه های تغذیه بهتر مرتبط بود و این عادات تغذیه با بیماری های شایع دوران کودکی مرتبط بودند. تمرکز اصلی تحقیقات روانشناسی در مورد بارداری بر نقش حمایت اجتماعی بوده است.

حمایت اجتماعی درک شده ۳ زن می تواند اثرات منفی استرس و افسردگی را تقویت کند. زن باردار که سطح بالای حمایت اجتماعی را گزارش کردند نیز شاخص های پایین پریشانی و عدم اطمینان را گزارش کردند، حس بیشتری کنترل بر روی تغییرات مرتبط با بارداری و بهبود تصویر خود. حمایت اجتماعی درک شده زنان نیز با حرکت جنین بهتر، کاهش خطر زایمان زودرس، کاهش زایمان زودرس (به عنوان مثال کاهش طول زایمان و عوارض تولد، شروع خودبخودی زایمان و زایمان طبیعی)و وزن تولد بالاتر مرتبط بوده است. تعداد رو به رشد مطالعات تاثیر مداخلات ذهن آگاهی بر رفاه دوران بارداری زنان را ارزیابی کرده اند. یافته های حاصل از مرور نظام مند اخیر نشان دهنده مزایای بالقوه مداخلات ذهن آگاهی بر سلامت زنان به ویژه برای کاهش عاطفه منفی، افسردگی و اضطراب در دوران بارداری است. این مطالعه به صورت آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی تبلیغ می شد (مثلا، فیس بوک، توییتر).

این موضوع مقاله بیس دارد .

کد مقاله بیس : 0007



ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید