کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی مدعی است که ذهن انسان اغلب به گذشته و یا آینده گرایش دارد، به آسانی با ضرورت فعالیت های روزانه اشغال می شود و اینکه مردم به جای ذهن آگاه بودن از تجارب درونی و بیرونی خود اغلب در ذهن خود گرفتار می شوند. زندگی مداوم به این شکل منجر به استرس و اضطراب مزمن می شود. علاوه بر این، انسان ها گرایش طبیعی به اجتناب یا گریز از درد و سختی دارند. با این حال، تلاش انسان برای جنگیدن با مشکلاتشان و سختی منجر به استرس و اضطراب فزاینده می شود.

بنابراین، کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی تلاش می کند تا توانایی فرد را برای ذهن آگاه بودن و عدم قضاوت تجارب لحظه به لحظه درونی و بیرونی افزایش دهد. کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی فرض می کند که افزایش در زندگی هشیارانه منجر به حل مسأله بهتر، هماهنگی و آرامش درونی و کیفیت زندگی بالاتر می شود (کابات - زین، ۲۰۰۹). کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی در عمل.

کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (کابات-زین، ۱۹۹۰) یک برنامه گروهی ۸ هفته ای است که برای کمک به پرورش ذهن آگاهی از طریق دستورالعمل تمرینات مراقبه رسمی (در واقع، مراقبه نشستن، پویش بدن و یوگا) و گفتگوهای گروهی طراحی شده است. افراد در ۸ جلسه ۵ / ۲ ساعته هفتگی به علاوه یک جلسه تمام روز در آخر هفته برای شش هفته شرکت می کنند. دستورالعمل مراقبه نشستن شامل آموزش نشستن همراه با سکوت و توجه به تنفس، بدن به صورت یک کل، صداهای بیرونی، افکار و احساسات، و یا هر آنچه است که به میدان آگاهی می آید. مراجعان یاد می گیرند تا از آگاهی احساسات تنفس به عنوان یک خط پایه ای برای توجه و تمرکز استفاده کنند.

تکنیک پویش بدن به فرد می آموزد به صورت مداوم توجه خود را بر بخش هایی از بدن متمرکز کنند و به احساسات در هر حوزه بدون قضاوت یا تلاش برای تغییر آنها توجه کنند. کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی نیز برخی از حالات یوگا هاتا را می آموزد که برای ایجاد آگاهی طی حرکات و ترویج ارتباط ذهن - بدن تمرین می شوند. علاوه بر این، پرداختن به فعالیت های ذهن آگاهی غیررسمی، از قبيل قدم زدن ذهن آگاه، خوردن ذهن آگاه یا فعالیت های روزانه ذهن آگاه نیز ترغیب می شود. بحث کلاسی پیرامون تجارب، چالش ها، و دستاوردهای ناشی از به کارگیری ذهن آگاهی در زندگی روزانه فرد متمرکز است.

مراجعان همچنین لوح های فشرده (CD) همراه با مراقبه های هدایت شده برای هر تکنیک رسمی دریافت می کنند. طی ۶ هفته اول درمان، مراجعان ترغیب می شوند تا حداقل به مدت ۴۵ دقیقه برای ۶ روز در هفته از لوح های فشرده برای تمرین ذهن آگاهی در خانه استفاده کنند. بین هفته های ششم و هفتم، مراجعان تمام روز را در کلینیک حاضر می شوند که شامل کلاس های مراقبه رسمی و تمرین است. طی هفته هفتم، از مراجعان خواسته می شود تا برخی با همه تمرینات را بدون به کارگیری لوح های فشرده تمرین کنند. مراجعان ترغیب می شوند تا مجددا طی هشت هفته از لوح های فشرده استفاده کنند تا بررسی کنند که آیا آنها مراقبه های هدایت شده را به روش های جدیدی تجربه می کنند و یا از جنبه هایی از مراقبه های هدایت شده که پیش تر از آن آگاه نبودند اکنون آگاه هستند که نه.

در پایان درمان، یکی از اهداف کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی این است که آیا مراجعان تمرینات ذهن آگاهی خودشان را درونی خواهند کرد و همچنین هدف دیگر این است که از طریق کشف اینکه چگونه تمرینات آموخته شده را به روش هایی که به بهترین شکل ترجیحات و نیازهای شخصی را پوشش می دهد تمرینات ذهن آگاهی خودشان را توسعه دهند. حمایت تجربی از کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی برای اختلال های اضطرابی. در مجموع، حمایت تجربی برای کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی به عنوان درمانی برای اختلال های اضطرابی مثبت است.

نشان داده شده که کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی در درمان هراس اجتماعی (بوگلز، سایبر و وونكن، ۲۰۶۶؛ کوزیکی و همکاران، ۲۰۰۷)، اختلال اضطراب فراگیر و اختلال وحشت زدگی (کابات-زین و همکاران، ۱۹۹۲) و نیز در کاهش علائم مرتبط با اضطراب در میان افراد مبتلا به اختلال های درد (برای مثال، گراسمن و همکاران، ۲۰۰۷: روزنزویگ و همکاران، ۲۰۱۰) و مشکلات پزشکی از قبیل سرطان (برای مثال، لیناچر و همکاران، ۲۰۰۹؛ تاکون، گالدرا و روناگان، ۲۰۰۴)، بیماری قلبی (تا کون و همکاران، ۲۰۰۳) و آسیب مغزی تروماتیک (بیدارد و همکاران، ۲۰۰۳) مؤثر است. علاوه بر این، شش فراتحلیل تاکنون به مطالعهی تأثیر کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر سلامت روان پرداخته اند (بائر، ۲۰۰۳؛ بالمير و همکاران، ۲۰۱۰؛ کیزا و سیرتی، ۲۰۰۹؛ گراسمان و همکاران، ۲۰۰۴: هافمن و همکاران، ۲۰۱۰: لدسما و کومانو، ۲۰۰۹): با این حال، تنها سه مطالعه به بررسی تأثیر کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر اضطراب به طور خاص پرداخته است.

در یک فراتحلیل که به بررسی اثرات درمان های مبتنی بر ذهن آگاهی بر اضطراب و افسردگی در جمعیت روان پزشکی و پزشکی پرداخته شد، هافمن و همکاران (۲۰۱۰) دریافتند که کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی دارای اثر متوسط اما معناداری (اندازه اثر هدج ۳۴۰، ۵۵ / ۰ = g) بر شدت علائم اضطراب در ۲۰ کارآزمایی کنترل شده و کنترل نشده است. یک فراتحلیل که به بررسی اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر افسردگی، اضطراب و پریشانی روان شناختی در جمعیت های دارای بیماری های جسمی مزمن گوناگون پرداخت (بالمير و همکاران، ۲۰۱۰)، دریافت که در چهار کارآزمایی کنترل شدهی تصادفی این درمان دارای تأثیر متوسط اما معناداری (۴۷ / ۰ = d است.

سرانجام، در یک فراتحليل از هشت مطالعه کنترل شده و کنترل نشده در جمعیت بالینی و غیر بالینی مبتلا به اختلال های اضطرابی، اختلال های خوردن، درد مزمن و یا بیماری های پزشکی پرداخته شد، بائر (۲۰۰۳) نیز دریافت که کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی دارای اثر متوسط اما معناداری (۷۰ / ۰ = d) بر اندازه های اضطراب است.


موضوع این پروپوزال : استرس مبتنی بر ذهن آگاهی

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 39713




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید