این نشانه ها به احتمال زیاد در تیزهوشان دیده میشوند. (انجمن کودکان تيزهوش آمریکا، ۲۰۱۴) و خوب فکر می کنند کودکان تيزهوش اطلاعات را خوب دریافت می کنند، سازماندهی می کنند، پردازش می کنند و در قالب مفهومی ترکیبی و کلی بیان می کنند. بطور مثال؛ استدلال کردن، ادراک مفهومی بالا، تفکر انتزاعی، توانایی حل مساله، توانایی تعمیم دادن موضوعی به موضوعی دیگر، یافتن ارتباط بین چیزها، مفاهیم، موضوعات، توانایی فرضیه سازی و ارزیابی مفاهیم، توانایی فرا شناخت اندیشیدن درباره اندیشه دیگران) و ... و به سرعت و به راحتی یاد می گیرند تیزهوش ها معمولا بلافاصله بعد از دیدن یا شنیدن چیزی یاد می گیرند، به سرعت متوجه اشتباهات می شوند، غلطها و ناهماهنگی را سریع در می یابند، فرصت طلب هستند و می دانند کی و چگونه و چه کار کنند، غالبا جذب موضوعات و کارهای جدید، جذاب و انتزاعی می شوند، قادرند همزمان اطلاعات زیادی را باهم ترکیب کنند و در قالب یک مفهوم یا نظریه کلی ارائه نمایند.

و توانایی کلامی فوق العاده رشد زبان بیانی زودهنگام و بسیار پیشرفته دارند(مثلا، گفتن کلمات قبل از ۱۲ ماهگی، گفتن جمله قبل از ۱۸ ماهگی. هر چند این احتمال وجود دارد که برخی تیزهوشان رشد کلامی عادی و یا حتی تأخیر داشته باشند). دارای خزانه لغات فراوان و پیچیده و یا گفتن جملات پر مغز و پر معنا. همچنین رشد زبان دریافتی یا ادراکی پیشرفته (مثلا درک گفتار دیگران قبل از ۱۸ ماهگی). و داشتن حافظه فوق العاده و استثنایی افراد تیزهوش غالبا دارای فراخنای شناختی و گنجینه لغات وسیع تری هستند. بطور مثال، توانایی تکرار یا بازگویی اطلاعات بعد از اشاره مختصر، توانایی بازخوانی خاطرات و رویدادهای زندگی با تمام جزئیات، توانایی تحلیل و ترکیب گفتار. و قدرت توجه و تمرکز فوق العاده کودکان تيزهوش دارای ظرفیت توجه عالی نسبت به موضوعات مورد علاقه دارند و همزمان توانایی تمرکز بر بیش از یک یا چند کنش را دارند.

و انگیزه و پشتکار فوق العاده غالبا کودکان تیزهوش اشتها و اشتیاق زیادی برای دانستن و رسیدن برای اهداف تعیین شده دارند. انگیزه و اشتیاق تیزهوشان معمولا درونزاد است به عبارتی متأثر از احساس نیاز درونی و انگیختگی درونی است بطور مثال؛ ترسیم اهداف و چشم انداز بزرگ و ابرام بر رسیدن و تکمیل آنها، اشتیاق و اشتهای بیش از حد برای آموختن، تمایل به انجام تکالیف چالشی و پیچیده، تعقیب و دنبال کردن موضوعات و داستان های جالب و شگفت انگیز (مثلا؛ موجودات فرازمینی) و دامنه علائق و گستره اطلاعات وسیع علایق و اطلاعات کودکان تیزهوش با بقیه همسالان عادی معمولا متفاوت هست و غالبا دارای علائق بخصوص و تقریبا غیر متعارف هستند و دنبال دانش و اطلاعات بخصوصی هم هستند مثلا؛ دنبال چیزها و موضوعاتی می روند که برای همسالان عادی آنها، شاید قدری عجیب و غریب و غیر عادی باشند.

بطور مثال؛ دنبال کردن موضوعاتی مثل، مرگ، روح، زندگی بعد از مرگ، کائنات، کهکشان ها و آسمان، پرچم کشورها، موجودات فرازمینی ها و....).  حشر و نشر با آدم بزرگها کودکان تيزهوش معمولا ترجیح می دهند بیشتر با کودکان بزرگتر از خود، حتی بزرگسالان باشند تا همسالان و خردسالان. طبیعتا همراهی و همدمی با افراد بزرگ تر مستلزم توانایی زبان بیانی و ادراکی بالا و نیز مستلزم مشارکت در کنشها و فعالیت های بزرگسالان است و پیداست که مشارکت در فعالیت های بزرگ ترها انتزاعی تر است و مستلزم داشتن دید و نگرش رشد یافته تر است که کودکان تيزهوش توانایی همه مواردی که ذکر شد را دارند و از پس آن ها بر می آیند.


موضوع این پروپوزال : کودکان تیزهوش

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 39713




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید