مؤسسه اضطراب انگلستان توصیه می کند که برای حل این مشکل با مسئول هماهنگ کننده نیازهای ویژه در مدرسه همکاری کنید. درمان رفتاری شناختی برای تعدادی از بیماری های اضطرابی مؤثر شناخته شده است و فواید بلندمدتی دارد (بارت و همکاران، ۲۰۰۱: نايوتا و همکاران، ۲۰۰۳). این روش افکار منفی فرزند شما را زیر سؤال می برد. برای مثال، اگر کودک معتقد است در زمان صحبت کردن در کلاس همه به او می خندند، درمانگر تلاش خواهد کرد که این اعتقاد را تغییر دهد. سپس فرزند شما تشویق می شود رفتارهای جدیدی نظیر صحبت کردن جلوی کلاس را (که در مثال فوق ذکر گردید) تمرین کند.

بر اساس تحقیقات روش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاه (MBSR) می تواند استرس، اضطراب و افسردگی را در کودکان کاهش دهد (سالتزمن و گلدین، ۲۰۰۸). در ذهن آگاه از کودک خواسته می شود که تصور کند در مکانی آرام و ساکت یا شاد نظیر ساحل است. سپس از آن ها می خواهند همه افکاری را که سبب ناخوشنودی شان شده، فراموش کنند و در طول پنج تا ده دقیقه توجه خود را به آن مکان ساکت و آرام یا شاد معطوف سازند. هدف آن است که کودکان نحوه کنترل توجه خود را بیاموزند و طغيانها و واکنش های عاطفی را کاهش دهند.

سمپل ۱۸۱ و همکاران (۲۰۱۰) از تکنیکهای مختلفی برای تمرین ذهن آگاه در کودکان استفاده می کردند: حالات یوگا، تمرکز بر تنفس، انجام اسكن بدنی همراه با ذهن آگاه که در آن کودکان به احساس بخشهای مختلف بدنشان توجه می کنند و تصویرسازی مکان های شاد. آنها هر جلسه را کوتاه (بین سه تا ده دقیقه) برگزار می کردند تا کودکان توجه خود را از دست ندهند. والدین نیز تشویق می شدند از این تکنیک ها در خانه و برای فرزندان خود استفاده کرده و گزارشی تهیه کنند. آنها دریافتند، درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، باعث کاهش اضطراب کودکانی شد که پیش از درمان بسیار مضطرب بودند.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید