ذهن آگاهی می تواند به نوجوانان بیاموزد تا عواطف خود را شناخته و مدیریت کنند. ذهن آگاهی شامل توجه به زمان حال و آگاهی بیشتر از افکار و احساسات است. ذهن آگاهی در کاهش مشکلات سلامت روان، نظیر اضطراب و افسردگی و نیز کاهش افکار منفی و افزایش آگاهی عاطفی و مهربانی مؤثر است.

این تکنیک می تواند عزت نفس و گستره توجه را بهبود بخشیده و رفتارهای پرخطر را کاهش دهد. با توجه به موارد گفته شده، چگونه می توانم ذهن آگاهی را به نوجوانم آموزش دهم؟ ابتدا از نوجوان بخواهید دربارهی ذهن آگاهی در اینترنت جستجو کند تا پیش زمینه ای از آن را دریابد. سپس می توانید این تکنیک را با نوجوان خود تمرین کنید که برای خود شما نیز مفید خواهد بود.

می توانید با یک پیاده روی پنج دقیقه ای دونفره آغاز کنید و در آن سعی داشته باشید که به محیط اطرافتان دقت کنید. در طول مسیر همه چیز را در محیط اطراف ملاحظه کنید. اجازه ندهید حواستان با مکالمه پرت شود و پس از آن درباره این تجربه گفت وگو کنید. پس از پایان پیاده روی با یکدیگر اسنکی بخورید و بر روی طمع و عطر اسنک تمرکز کنید.

به این عمل ذهن آگاهی در خوردن گفته میشود که به ما کمک می کند آگاهی بیشتری درباره حواس خود داشته باشیم. هنر توجه به زمان حال را در فعالیت های دیگری نظیر خالی کردن ماشین ظرفشویی تمرین کنید. مرحله بعدی در رشد ذهن آگاهی اشراف بیشتر بر روی بدنتان است.

به منظور انجام این کار میتوانید اسکن بدنی انجام دهید؛ یعنی از بخشهای مختلف بدنتان در حالت نشسته یا خوابیده آگاهی بیابید.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید