در واقع، یاس و افسردگی در برخی بیماران روانی، ناشی از نقص نظام شناختی و در بی آن مواجه شدن با بن بست ها و گم کردن راه خروج از آنهاست. زیرا بیماران روانی تفکر خلاق خویش را از دست می دهند. مفهوم «بصیرت» در روان درمانی نیز عبارت است از بازگرداندن روشن بینی به بیمار، با هدف هدایت او برای یافتن (خلق) معبرهای گذر از گردنه های دشوار زندگی در این چشم انداز، بیمارانی که با «خودکشی» به زندگی خود پایان می دهند و یا به فکر خودکشی می افتند، تفکر خلاق خویش را به کلی از دست داده اند قدرت تفکر خلاق به شخص امکان می دهد از دایره بسته تجربیات محدود خویش خارج شده و به فراسوی تجارب بنگرد.

بدین ترتیب، زندگی کودک و نوجوان انعطاف پذیر می شود و از تمام جوانب به پدیده ها می نگرد. در این جا باید یادآور شد که برخی روانشناسان از جمله گیلفورد) پس از مطالعه بر روی افراد هوشمند، به این نتیجه رسیده اند که برخی انسانها که هوش بیشتری دارند، دارای تفکر واگرا هستند. منظور از تفکر و هوش واگرا، شکستن قالب های فکری و نگریستن به پدیده ها از منظری دیگر» است تفکر واگرا فقط یک موهبت ارثی تلقی نمی شود، زیرا نباید فراموش کرد که محیط اجتماعی، عنصر مهمی است که کنش وری هوش و تفکر خلاقانه را امکان پذیر می سازد.

به سخن دیگر، خانواده، تعلیم و تربیت و جامعه باید زمینه و امکان تفکر خلاق را فراهم آورند. تفکر خلاق، در همگان وجود دارد و تفاوت افراد در این زمینه بی تردید، «کمی» است و نه «کیفی». به همین دلیل تفکر خلاق، آموختنی است و در زمره مهارت های زندگی قرار می گیرد. بدین ترتیب، تفکر خلاق، عامل مهمی در یافتن راه ها و در نتیجه حفظ بهداشت روان است.


موضوع این پروپوزال : مهارت تفکر خلاق

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 3971




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید