افسردگی مزمن تر و شدیدتری همراه با احتمال خودکشی، اضطراب همپوشان شدیدتر، آشفتگی بیشتر فعالیت اجتماعی در ۱۵ سالگی، و پیامد روانی - اجتماعی بدتری در ۲۰ سالگی نشان می دهند (هامن، برتن، كینان میلر و کر، ۲۰۰۸). از میان نوجوانانی که به علت افسردگی در بیمارستان بستری شده اند، تقریبا یک دوم در فاصله دو سال بعد مجددا در بیمارستان بستری خواهند شد.

علاوه بر این، حدود یک سوم نوجوانان مبتلا به MDD، در طی دوره پنج ساله بعد از شروع این بیماری دچار نوعی اختلال دو قطبی خواهند شد که به انتقال دو قطبی معروف است (دلبلو و همکاران، ۲۰۰۳، مکاولی و همکاران ۱۹۹۳).

به این ترتیب افسردگی حالتی مرضی است که در طی دوره رشد کودک ادامه می یابد و بار اجتماعی، عاطفی، و اقتصادی سنگین و دراز مدتی را برای نوجوان و خانواده او ایجاد می کند.

چرا دوره های افسردگی تکرار می شوند و چرا طول مدت حائل بین این دوره ها به تدریج کوتاه تر می گردد؟ ممکن است یک توضیح آن باشد که دوره اول افسردگی کودک را نسبت به دوره های بعدی حساس تر می کند (رودولف و فلین، ۲۰۰۷).

بر طبق این نظریه، اولین دوره افسردگی ممکن است با عامل تنش زای خاصی ارتباط داشته باشد و به تغییرات پایداری در فرایندهای زیست شناختی که حساسیت یا واکنش بعدی را در مقابل استرس افزایش می دهد، منجر شود.


موضوع این پروپوزال : افسردگی کودکان

توجه توجه : (به دلیل سوء استفاده سایت های زرد و نامعتبر از عنوان پروپوزال های جدید ما در سایت سطر اول، نمایش عنوان کامل پروپوزال تنها پس از خرید کامل فایل پروپوزال امکان پذیر است.)

فرمت پروپوزال : پروپوزال با فرمت WORD و قابل ویرایش

کد محصول : 39710




ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید