تصور کنید شخصی یک سری اعداد را با سرعت یک عدد در ثانیه برای شما بخواند. انتظار می رود شما بتوانید آن اعداد را باز گو کنید.

بیشتر افراد می توانند حدود هفت رقم را بدون اشتباه بازگو کنند. با کمی تمرین می توانیم این ارقام را به پانزده تا بیست رقم افزایش دهیم. این تعداد مقدار خام ظرفیت مغز شما، و محل آن حافظه فعال شما نامیده می شود.

حافظه فعال مهم ترین موضوع در تمامی الگو های شناختی و زیست شناسی عصبی جاری است. در ادبیات علمی نمی توان بدون اشاره به حافظه فعال در باره تفکر، توجه، تصمیم گیری، کارکرد مغز، و یا مهم تر از همه، یادگیری صحبت کرد.

درک حافظه فعال کلید درک یادگیری است. بنابراین می توان پرسید، " اگر حافظه فعال تا این حد مهم است چرا تا کنون من در باره آن چیزی نشنیده ام؟ " چرا حافظه فعال مهم ترین موضوع در دوره های آموزشی پیش از خدمت و ضمن خدمت نیست؟ ما خود این سوال را پرسیده ایم و پاسخ آن، نوشتن این کتاب است.

روش کار کرد حافظه فعال چگونگی یادگیری و روش های آسان کننده و بازدارنده آن را تعیین می کند. نظریه های یادگیری، تدریس، و آموزش باید تا حد زیادی مبتنی بر کارکرد حافظه فعال باشند. ULM علم یادگیری مبتنی بر حافظه فعال است.

ما به تفصیل در باره چگونگی کار کرد حافظه فعال، و این که چگونه کار کرد حافظه فعال به یادگیری می انجامد، و تحت تاثیر قرار گرفتن آن در جریان یادگیری در مقالات دیگر این سایت بحث خواهیم کرد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید