درک فرد از ظرفیت های این تیم برای رسیدن به یک هدف خاص بر كل عملکرد تیمی اثر می گذارد. به گفته زاکارو، بلاير، پیترسون و زانیانس (۱۹۹۵) در حالیکه خودکارآمدی، باورهای فرد درباره ی این موضوع است که چگونه می تواند قابلیت های روانشناختی و جسمانی خود را برای انجام یک تکلیف سازماندهی کند، کارآمدی جمعی باورهای اعضای گروه را در باره این که یک گروه به عنوان یک کل چگونه منابع جمعی خود را هماهنگ و مدیریت می کند، نشان می دهد.

به طور مثال، در یک گروه از تیم های ستارگان ورزشی که در یک تیم هستند اما در بازی، تنها اهداف خود را دنبال کرده و تک روی می کنند به سرعت کار آمدی جمعی کاهش پیدا می کند.

تعریف رایج کار آمدی جمعی را باندورا (۱۹۹۷) مطرح کرده است: «کارآمدی جمعی را به عنوان باور مشترک یک گروه درباره قابلیت های متفاوت خود برای سازماندهی و اجرای کارهای مورد نیاز به منظور افزایش سطح پیشرفت» (ص.۴۷۷).

این تعریف، به توانایی های تیمی در سطح گروه بر می گردد و به معنای مجموع کارآمدی های شخصی اعضای تیم نیست. میزان کارآمدی جمعی، نقش بسزایی در انتخاب حرکت تیم، میزان تلاش تیم در تکلیف و مقاومت آن تیم برای دستیابی به هدف دارد (باندورا، ۱۹۹۷).


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید