به عبارت دیگر گاهی میزان یادگیری دانش آموز در دوره های قبل کافی نبود اما با استفاده از ارفاقهای بیجا توانسته به مراحل بالاتری دست یابد و اکنون در یادگیری مطالب جدید به سبب کمی آگاهی نسبت به مطالب پیشنیاز دچار مشکل است.

در این صورت میزان عقب ماندگی او درتحصیل توسط مشاورین تحصیلی تعیین شده و از راه های متفاوت جهت جبران نواقص و کاستی ها استفاده می شود.

افت تحصیلی: گاه ارزشیابی ها نشان دهنده کاهش شدید نمرات درسی دانش آموز نسبت به دوره های پیشین است. این حالت افت تحصیلی نام دارد که از عوامل متعددی سرچشمه می گیرد سختی مطالب درسی، ویژگی های فیزیکی، ژنتیکی ورشدی از جمله ورود به دوره بلوغ، حضور در محیطهای جدید و ناآشنا، گسیختگی خانوادگی و مرگ والدین یا عزیزان از جمله این عوامل هستند.

مشاور پس از مشاهده افت تحصیلی در دانش آموز باید امکان وقوع هر کدام از این عوامل را بررسی کرده و راهکارهایی خاص هر کدام ارائه دهد. به عنوان مثال در صورتی که دانش آموزی با فاجعه مرگ یکی از والدین و داغدیدگی روبرو شده مشاور میتواند با بیان این که مرگ قسمتی از زندگی است و با روشهای آرامش و بخش و تلطیف کننده روح و روان مراجع را یاری دهد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید