موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره سوگ آسیب زای کودکان

ب با علائم افسردگی نیز همراه است. علايم سوگ حل نشده به علایمی شبیه است که در سوگ پیچیده بزرگسالان توصیف شده (یعنی خواستن و جست وجو کردن متوفی و دشواری در پذیرش مرگ او).

علايم اختلال استرس پس از سانحه»، افکار مزاحم، خوابها، یا خاطراتی درباره آن مرگ آسیب زا، یا فرد متوفی، پرهیز از خاطرات متوفی با یادآوری های آسیب مربوط به مرگ، کرختی هیجانی با گسلش و علایم بیش برانگیختگی شامل خشم یا تندخویی مرتبط با مرگ را دربر می گیرد. چرا سوگ آسيبرای کودک را از انواع دیگر سوگ، متمایز می کنیم؟ 

سوگ ساده در کودکی، حتی وقتی شامل از دست دادن یک والد می شود، به نظر نمی رسد که کودکان را در خطر بالایی برای بیماری روانی مداوم قرار دهد، به شرط آن که پس از آن مرگ، شیوه های فرزندپروری و تعامل با فرزند مناسب باشد.

با این حال، وجود علايم قابل ملاحظه اختلال استرس پس از سانحه»ی کودکی، کودکان را در خطر ایجاد شرایط جدی دیگری نظیر افسردگی، سوءمصرف مواد و اختلال شخصیت مرزی قرار می دهد که ممکن است تا بزرگسالی و بعد از آن ادامه یابد.

وقتی علايم اختلال استرس پس از سانحه» با علايم سوگ حل نشده همراه باشد، ارائه مداخلاتی که صرفا بر تروما یا سوگ، به تنهایی، متمرکز باشند، کافی نیست. بنابراین شناسایی کودکان دارای سوگ آسیب زا و ارائه درمان ترکیبی متمرکز بر سوگ و آسیب برای آنها اهمیت دارد.


ما می توانیم جدیدترین و بهترین موضوعات پایان نامه و پروپوزال و مقاله را درباره مبحث بالا برایتان طراحی کنیم.

تماس با ما:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه روانشناسی و مشاوره و انجام حرفه ای پروپوزال :

  09011853901

satreaval12@gmail.com


گفتگوی مستقیم با ما در تلگرام

دانلود رایگان کتاب بانک موضوع پایان نامه و پروپوزال در کانال تلگرام


هزاران پروپوزال جدید اینجاست ... کلیک کنید